Ovärt och värt!

Ibland undrar jag vart världen är på väg; folk kan inte ens vistas i trafiken hyfsat säkert! Bara på hemväg träffade jag på ett flertal exemplar som man önskar kunde hålla sig borta från vägarna;
  1. Yngre man i gammal Volvo som inte orkar bry sig om att jag är på huvudled utan kör rakt ut från en sidoväg. En krock är inte långt borta. Jag svär en ful ramsa och blir irriterad.
  2. Farbror som går rakt ut och över vägen utan att se sig för och utan att vara i närheten av övergångsställe. Jag fick tvärnita och fick stopp ett par meter ifrån honom, gubben vänder inte ens på huvudet. Han noterade troligen inte ens att min existens. Jag skrek rakt ut inne i bilen och svor en mindre vacker ramsa. Min puls närmade sig max, farbrorn verkade inte ha någon puls.
  3. Tant som kör 35 km/h på Frösöbron (70 km/h) Folk kör om henne som galningar vilket ger en ganska trist trafiksituation. Jag ligger bakom tanten och svär. Pulsen är vid detta laget på en orimligt hög nivå.
Sitter i detta nu och lyssnar på "Mad world" på Spotify och lugnar nerverna och försöker inse att det inte ger något att bli förbannad i trafiken. Jag måste lära mig det. Jag måste annars kommer det sluta med en infarkt... Jag försöker iaf att köra hyfsat för att inte olyckan ska vara framme...

Jag har i alla fall slutat att irritera mig på folk som inte kan följa reglerna i tvättstugan! Det gör saken mycket enklare. Dessutom kan jag själv med gott samvete låta bli att vara en paragrafryttare. Ingen annan följer reglerna slaviskt, så varför måste jag göra det? Enkelt! Så ingen mer maxpuls där inte! Mer ludd i torktumlarfiltret vettja! =)

Nu har jag nya snowboardskor. Yes! Hämtade upp dem på hemväg! Vi passar på att bekanta oss nu när vi är ensamma en stund. Först lagade vi lite käk:



Sen åt vi tillsammans:



De fick träffa Frallan:



Sen tittade vi på tv i soffan en stund och bara hängde gäng


och sen längtade vi ut i backen en stund...


...men de hade haft en tuff dag så de ville krypa till kojs och så söta som de är så kan man ju inte gärna neka dem...



En bra dag helt enkelt!






Kommentarer
Postat av: sofie

Haha! Söta var de verkligen, dina nya polare! :D

2011-01-19 @ 19:26:33
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Sofia

Rooooooligt!Kram

2011-01-30 @ 14:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0