Mästerverket...

...är färdigt. Jag har uppnått nya höjder i mitt inredande. De är på plats. Hyllpapperet och hyllremsorna. I alla fall i de stora köksskåpen. De mindre, skafferiet samt lådorna är fortfarande kvar. Det är dock hyfsat mycket pyssel att få till det, så det får tas i omgångar. Först ska ju allt ut från skåpen och bara det är ett slit. Det märkliga är att jag tyckte att det blev mycket fler saker när jag packade tillbaka allt? Hur kommer det sig?


Inte så tokigt va?


Hur sött får det bli?


Så med lite 50- och 60-tals såssnipor och kannor och skålar och så vidare innfinner sig en mycket hemtrevlig känsla.


Tada!

Lite nöjd är jag allt. Klart mer nöjd än jag var när jag åkte runt och letade efter ekipaget Simon och Frans som befann sig någonstans på Frösön mellan Mjälle och Hornsberg med nycklar till lägenheten men utan telefon. MEN eftersom jag är listig så förstod jag ju att de skulle gå den "vanliga" vägen så att jag skulle kunna hitta igen dem lite enkelt om det hände dem eller mig något. Jag upptäckte givetvis inte avsaknaden av hemnycklar förrän jag lastat ur bilen (inklusive slalomskidor modell jättetunga) utan blev tvungen att lasta in allt igen. Där började jag bli småirriterad på mig själv över att ha glömt nycklarna samt att min sambo vägrade ge sig utan promt skulle gå hem från min far och rasta hunden. Jag begav mig hur som helst ut på "vanliga" vägen för att ganska snart inse att de saknade ej fanns att återfinna där. Inte heller på någon av de andra 45 småvägarna däromkring. Efter 30 minuters runtsnurrande med Subaru på Frösön och ett trytande humör ringde min mobil och det var givetvis det saknade ekipaget som nu hunnit hem. De hade gått en annan väg, som tydligen också var en "vanlig" väg. Me not like. Men ja, okej, lite underhållande är det så här i efterhand.

Men nu är jag åter på gott humör efter att ha satt upp hyllpapper och hyllremsor. Och imorgon verkar det som att det blir Bydalen. Utan takräcken på Subarun. De fanns givetvis inte inne hos nån bilhandlare. En dag då ganska många saker gick emot.

Förövrigt borde det finnas något som heter "häftstiftstumme". Min tumme är utsliten efter att ha gjort iordning hyllorna. På gammalt klassiskt vis fästs nämligen papperet och remsorna med häftstift. Yes.




Kommentarer
Postat av: Carin

Eeyyy! Vad gullO det blev i skåpen! :D Förstår att det var lite pyssligt att få till! :) Pip Studio muggarna sticker ut lite bland ert 50-tals porslin! ;) Men bättre en fågel i skåpet än tio i skogen?! ;) Lite komiskt med ditt irrande i bilen idag.. :) Tur ekipaget kom hem! :) Själv har jag halkat omkring på stan några timmar och pysslat! Nu har vi ätit god middag med vin! Inte så dumt! :)

Ha en fortsatt fin lördagskväll! KraaAAam!

2011-01-29 @ 19:34:00
URL: http://sprallokort.blogspot.com
Postat av: Carin - igen!

Hehe, du skrev din kommentar exakt 22.22 i min blogg! Kul va? ;) Ha en fortsatt sPraLLig helg du mÄ! Kram!

2011-01-29 @ 23:00:14
Postat av: Aidaho

vad helt oväntat med birdiesar i era skåp ;) Men du är då välkommen hit anytime för att knåpa dit lite papper i mina hyllor också, nu när du har vanan inne liksom!



Toksnyggt blev det!

2011-01-30 @ 17:54:24
URL: http://aidahopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0