Konstiga djur och små, små blommor.


En hyfsat bra dag det här. Tittar på Animal Planet på ett fantastiskt program som heter nått i stil med "nick bakers underliga djur" och undrar varför jag inte oftare tittar på denna kanal. Förut tittade jag ofta på tv, mest Discovery och dokumentärer om andra världskriget eller tuffa ubåtar. Vad hände med den vanan undrar jag? Har den för evigt byts ut mot mer hjärndöda program som "ensam mamma söker"? Det är så bekvämt att slå på tv'n och bara glo. Inte behöva tänka något alls, utan bara stirra. Gärna zappa lite mellan kanalerna oxå. Zappa är en talang jag har. Jag är grym på att zappa mellan kanaler och dessutom ha relativt bra koll på vad som är på de olika kanalerna.

Har jagat snowboardboots idag. Jag tror att jag hittat ett par. De heter Burton Emerald och är vita med en massa små blommor i kulörta färger. Vid första anblicken ganska motbjudande, men efter att ha stoppat ner foten så ångrade jag mig. Rena himmelriket. Dock var jag mycket vuxen och kände att jag ska kolla upp övriga marknaden innan jag gör nått drastiskt (läs: Simon får springa på stan på lunchen imorgon och köpa dem till mig). Hehe

I övrigt fick jag vuxenpoäng när jag åt brysselkål till middagen. Sen fick jag minuspoäng när jag inte åt upp alla och liknade dem vid roliga men inte helt angenäma saker. Helt enligt linjen för en fyraåring. Dock med ett skratt, jag pratar väldigt sällan illa om mat. Väldigt väldigt sällan. Brysselkål tillhör dock inte favoritkategorin grönsaker kan jag glatt konstatera. Brysselkål och ärtor, troligen samma upphovsman och inte en helt lyckad grej kan jag tycka... men vad vet jag? ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0