Älskade möbler

Varje gång jag går in på den lilla fina loppisen/muséumet  "Friggeboden" som ligger här på Frösön kommer jag ut med något nytt vackert, ofta från 50-talet... Idag blev det det här:


Omärkt, men dansk design enligt Iréne som har Friggeboden. Föll pladask för det hur som helst.


Och en helt fantastisk 70-tals lampa i en galen orange färg.


Med all rätt kan man säga att lampan är ganska stor och bordet är ganska litet...


Två nummer av antikvärlden fick följa med hem oxå.

Så ska jag ringa Iréne i veckan också och kolla om hon har några hyllpapper på lager någonstans. Hyllpapper måste som jag nämnde tidigare snart in i köksskåpen.

Det blev en eftermiddagspromenad med Fralla idag. Kungsgården är så fin så här års. I och för sig otroligt vackert där alla tider på året. Kungsgården har länge varit till salu. Den var om jag inte missminner mig bostad till flottiljchefen tidigare. Nu är regementet nedlagt och byggnaderna har länge stått tomma. Huset säljs inte som permanent boende utan där måste bedrivas någon form av verksamhet. Trist tycker jag. Jag hade med stor glädje bott i huset.


Därbakom skymtar huvudbyggnaden.


Här har vi den lilla ladugården.

Till husen hör en gigantisk sjötomt... Vi brukar gå där med Frans ganska ofta, särskilt när vi varit på golfbanan som ligger alldeles intill. Frans älskar att härja runt husen.


Lycklig Fralla väntar på att snöboll ska kastas.


Liten Fralla hämtar snöboll som elak matte kastat rakt ut för en brant slänt...


Det tog en stund att lista ut att det smartaste var att ta sig ut till ett befintligt spår och ta det tillbaka...
Det var nära att matte fick ingripa och hämta upp hunden. Hehe... Men han kom på hur han skulle göra. Behöver jag nämna att han är ganska trött nu Schnauzern?







Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Ser du fyndat en precis likadan lampa som jag fyndat idag!! Försökt googla på lampan, men vet inget om den, hittade dig och lampan bland alla bilder. Min lampa är gulvit,(kanske vitt som gulnat?) men ett underbart sken!! fullkomligt Älskar lampan, men försöker hitta när den är gjort och vem som formgivit den.. Du vet inget?? :)

2012-02-29 @ 23:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0