Parkeringsinferno...

En märklig situation uppkom idag då Frallan skulle hämtas. Parkeringen framför huset var upptagen:


Jag blev så chockad att jag satte fingret för linsen... Mitt framför grindstolparna, (red anm: inte på trottoaren utan på på vägen) stod rollatorn. Pappa hade besök. Märkligt... Det var ganska nära att vi klippte den ska jag erkänna... Fotograferade den på väg ut från far, behövde lugna ner mig lite...


Balkongbevis. Visserligen hade jag inte hunnit plantera de sista fröna på denna bild, men nu är det klart. Nu är det bara att invänta försommaren då dessa blivande godingar skall ut om dagarna och in på nätterna tills nätterna är tillräckligt varma för att låta dem stå ute dygnet om. Råkade köpa mycket frostkänsliga växter, inte så listigt.



Skafferiet har fått sina gula hyllremsor också. Nu får vi se om skafferiet kommer att få vara kvar i blivande köksrenovering, men tills dess är det prydligt fixat med påskiga hyllremsor. (Läs: jag kommer inte byta ovsett påskens vara eller inte vara).

Råkade köpa ett par typiskt inte fotriktiga skor idag. Wops. Men de skulle göra sig så himla bra till min nya kjol...
Har inte dock helt bestämt mig än. En del av mig hade lovat mig själv att aldrig någonsin använda ett par sånna där sandaler... En annan del av mig tycker att de är jättefina. Och de var snygga till jeans oxå... Vi får se hur jag gör om jag behåller dem eller inte...



Bilden är lånad från skopunkten.se.

Fick en massa vårkänslor också och trillade in på en blomsteraffär...


En vårbukett gör vem som helst glad!






Kommentarer
Postat av: Carin

Hehe, tänk att ThE RollAAator hade tagit er parkering?! ;) Förstår att du var chockad! :D Tur den klarade sig helskinnad när coola tjejen burnade förbi! ;) Klart du ska behålla sandalerna, du vet - förmågan att idag tänka annorlunda än igår - skiljer den vise från den envise! :D Buketten gjorde succé förmodar jag? :) Nu är det snart dags för John Blund! Ses imorgon! Kram! PS: Fina hyllremsor! :D

2011-04-11 @ 21:34:59
Postat av: Lena

Haha, älskar parkeringen!! =)

Och skorna är supersnygga, jag bodde i mina sånna i fjol så nu tycker jag inte du ska vara så negativt inställd! ;)

Btw, så saknar Hugge kvarteret och alla sina kompisar jättemkt..så det lutar åt ett besök och kanske prommenad med er o tjejjerna.

Vad tror du? =)

2011-04-20 @ 22:58:01
URL: http://lizanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0