Just crazy...

Det har varit en helg utan några som helst förpliktelser, mycket skönt.
I lördags gjorde jag en spontantur till Carin och pysslade lite. Uppdraget var att testa hennes tuschpennor, Copics Ciao (rätta mig om det inte är Ciao Carin) och Promarkers för att få testa lite hur det är att måla med sådana. Jag har aldrig målat med tusch även om jag har ritat motiv som skulle hade varit perfekt att färglägga med sådana. Både Copics och Promarkers var helt fantastiska att hålla på med. Jag trodde det skulle va häftigt, men aldrig att det skulle vara SÅ häftigt. Funderar på att investera själv. Det är nyttigt för själen att vara kreativ.
Sen var Carin och jag ännu mer spontana och åkte ut på äventyr till Krokom och shoppade lite. En sandfärgad långkjol blev inhandlat, en sån med lite spets nertill och vidd i kjolen som för tankarna till vilken sommardag som helst. Kommer bli tokfint med sandaler till. Väldigt romantisk och somrig.

Idag har jag planterat frön som skall växa upp till vackra sommarblommor till balkongen. Det blir röda och orangea buskkrasse och fjärilskrasse och en kruka med hollyhocks (stockrosor i fantastiska färger) om allt går som det ska. Det började klockrent med att jag planterade ett gäng frön, ringde pappa för att få lite råd och han upplyser om att de där fröna ska blötläggas ett dygn innan de planteras. Snopet. Bara att gräva upp fröna. Några sorter gick hur som helst att plantera direkt och så blev det. Nu är det bara att invänta att de blommar upp och blir fantastiska.

I fredags var det feber, igår kväll var det ännu mer feber (det tog på krafterna att pyssla) och idag har jag stundvis varit liggandes. Jag är uppriktigt sagt väldigt väldigt trött på den här skiten nu. Vilken jäkla lyx att bara få må helt bra en dag. Försöker komma ihåg att det här går i skov och att det kommer att bli bättre. Men det är tugnt just nu.

I fredags var jag och Carin på stan en vända och shoppade lite förövrigt, den här kavajen föll jag direkt för. Kunde inte låta bli... Väldigt användbar både till vardags och fest! Har letat efter den här modellen också så det föll sig väldigt lämpligt att den fanns i olivgrönt nu. Matchar mina ögon perfekt! ;)


Bilden är lånad från MQ.se

Nu är det dags för en ny vecka och nya möjligheter! ;)



Kommentarer
Postat av: Carin

Hallå där! :D Vi hade verkligen en (två!) lyckad shoppingtur! OoiE! Nu inväntar vi bara lite varmare väder så vi får använda oss av våra fina stassar! :) Kul att du gillade pennorna, vi får se vilka du kanske investerar i! :) Måla/färglägga är bra för själen! Yes box! :D Kul att plantera blommor! KrassE! :D Nu blir det lite pyssel! Kram!

2011-04-11 @ 17:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0