Jobba vs fjäll?

Det höll på att bli en sån där ganska bra dag idag. Sen vid tiden för försmiddagsfikat så vände allt. Dagen fortlöpte hyfsat under kontroll iaf. Tills klockan slog halv fyra och nedräkningen till hemgång hade påbörjats, då kom telefonsamtalet som innebar att jag inte kan vara ledig som jag planerat imorgon. Det är så typiskt, så jäkla typiskt. Jag skulle verkligen behöva vara ledig. På riktigt, jag behöver det. Jag behöver få åka till fjälls och vara i naturen och må gott. Men men en dag till på kontoret är kanske inte heller fel?

Tack och lov var det onsdagsfika med bästa Vera ikväll. En bra tradition vi har. Dock fick jag så vansinnes ont i huvudet efter en timme så det var läge att gå hem. Nu sitter jag här och känner mig en smula vimmelkantig, men det börjar lätta iaf. Otäckt när det bara kommer sådär utan förvarning. Eller iofs, har ju känt mig hängig hela dagen så helt oväntat var det kanske inte. Nåja.

Om jag har träningsvärk idag? Jo tack, det känns som att någon slagit på mig hårt ett antal gånger, men det är fint att känna att det fanns muskler kvar iaf, var nästan lite orolig ett tag hehe... Nu har jag iaf lyckats väcka dem. Tänkte dra en vända till gymmet ikväll med, men min kropp behöver vila idag även fast det inte var ett hårt pass igår. Jag är helt enkelt förbannat otränad, det är den bittra sanningen ;). Undrar hur det kommer kännas efter att ha åkt första dagen snowboard för i år?

Summa summarum är att jag längtar till fjällen.


Jag behöver helg.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0