Belgien...

Så var en helt fantastisk semester över. 4 dagar i chokladens land Belgien. Nu var vi inte där för att äta choklad, utan för att titta på F1! Ganska otippat eller hur?

Det är omöjligt att förklara hur häftig denna upplevelse var. Särskilt i kombination med att tävlingarna ligger mitt på Belgiska landsbygden, i skogen, i Ardennerna. Vi bodde i en by med medeltida anor några mil från tävlingarna. Således fick jag vara kulturnörd om kvällarna och sportfåne om dagarna. Kan det bli bättre?


Biljetter till F1 är helt galet dyra... och jag kan så här efteråt förstå varför och tycka att det var sjukt värt pengarna. Här är jag mäkta nöjd över mina tredagars!


Som den logistiknörd jag är i själ och hjärta stod jag länge och beundrade lastbilarna som fraktar bilar och prylar runt om världen. Banan är 7 km lång så det blev en lång promenad, men med sånna här pauser känns det inte!


Vi satt på lite olika ställen runt om banan. Här med en okänd tysk i förgrunden... De graciösa armrörelserna tyder på en tysk...


Så fanns det folk med riktiga kameror...


Här bodde vi, första vyn som vi såg efter att ha parkerat... så läckert.


Förvirrad jag tittar på slott och är kulturell!


Givetvis var Börje med och tittade på F1! Han är oxå frälst!


Detta hus låg intill banan... Jag blev kär... Fullkomligt.


Roliga gatskyltar... Vad betyder en gumma i rutig klänning, lång näsa, tomtemössa och med skägg som har en pinne som det kommer bollar ur? Asså... jag vet inte, visst är Belgien ett av de mer drogliberala länderna men...


Ja, så här såg byn ut som vi bodde i... Fantastisk!


Jag ser kär ut, Simon ser förskräckt ut... Vilket vackert par!


En och annan Belgisk våffla blev det ju såklart...


Vi hade en så kallad Kangaroo TV så att vi kunde följa tävlingarna hela vägen runt banan och Börje var givet mycket imponerad...



Sjukt fokuserad!


Men en Belgisk öl måste ju hinnas med oxå... =)


Snygg-sambo, paus i allt gående och värmeslag...



Tog en sväng på start och mål givetvis i min nyinförskaffade Ferrari-keps...

Sist men inte minst var det ju helt galet roligt att Kimi vann när vi var där och allt!





Kommentarer
Postat av: malte o snoki me matte

å vilken semester, ser super härlig ut! vore det inte för själva biltittandet hade jag varit avis!

slafs på frallan

2009-09-02 @ 12:14:35
Postat av: PontaP

Sicken cool semester :) Kul bild när du står o beundrar lastbilarna, själv hade jag lämnat ett långt dreggelspår efter fotograferna, haha..sicka drömobjektiv, vill ha! Måste uppdatera önskelistan...

2009-09-04 @ 15:09:48
URL: http://www.pontusportfolio.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0