Valpis får ovän och vänner

Frans har haft en jobbig dag. En både jobbigt jobbig och roligt jobbig dag. Allt började med en trevlig lunchpromenad som höll på att sluta i misär i en hundgård... Frasse fick sig en omgång av en tik som var galen. De sa att hon var såååå snäll och att de absolut kunde vara tillsammans i hundgården tillsammans med deras andra hund. Mmm tjena... Hon hann inte mer än koppla lös henne så gav hon sig på Frans, helt rabiat! Han skrek som en gris och kissade och bajsade på sig lillstackarn... Det tog en stund innan husse fick tag i henne och i mitt sinne kändes det som väldigt långa minuter. Jag stod som paralyserad och hade inte en aning om hur jag skulle bete mig. Å ena sidan har jag fått lära mig att man inte ska ta upp valpen och ömka med honom utan låta honom umgås med vuxna hundar på deras vis. Dock insåg jag rätt snart att denna tik inte var välvilligt inställd... Stor, stark och burdus. Någon typ av gigantisk kamphund var hon.  Jag ville bara gråta. Tack och lov överlevde Frans med sveda och värk. Ingen ursäkt från dem heller. Ingenting. Jag bestämde mig för att gå ifrån hundgården. Precis utanför mötte vi en jättehärlig Samojed tillsammans med hans matte som hade hört valpens skrik och tyckte att han borde träffa en snäll hund direkt efteråt så att han inte blev skrämd för livet. Jag behövde oxå det. Oj vad jag behövde det. Jag var helt galet uppskakad, kanske inte så märkligt. Försökte att inte visa Frans hur rädd jag var och inte dalta med honom... Inte helt lätt.

På kvällen var det valpkurs. Utan bil, låååångt ut på landet. Vad göra? Jag ringde Kicki, instruktör på kursen och beklagade mig. Den underbara människan ordnade det hela åt mig och Frans. Hon jagade ut sin son att hämta och skjutsa oss. Helt underbart! Så kunde vi vara med i alla fall! =)

Valpkursen känns redan underbart rolig. Frans kommer få många nya små vänner, vi har redan träffat tre av dem. Alla fyra sötnosar fick springa lösa i en inhängnad på gården och leka en stund vilket var huuuuuur roligt som helst om man är valp. Häpnadsväckande nog kom han när jag ropade på honom. Kändes mycket bra, en bra start liksom. Han hann visserligen med att jaga några löv och fallna äpplen och sånt också...

I övrigt har det inte hänt så mycket. Eller joooo, jag och Tina (vår inneboende) upplevde något fantastiskt roligt igår. Vi bevittnade den så kallade "sköldpaddan". Valp sprang in i sovrummet och hämtade sin tygkorg som vanligt, öste ur allt innehåll och sprang och drog diverse saker runt golvet. Så plötsligt hände det, han lyckades välta korgen upp och ner och få den över sig... Jag och Tina såg plötsligt en korg komma springandes över golvet. Hysteriskt roligt.  Sen tittade valp fram under kanten. Önskar så att jag fått en bild på det...

Hösten är här och valp älskar det, löv överallt!!




Det är galet roligt med löv... Särskilt när de rör sig, men även stillaliggande är roliga =) En fjäder slinker också ner i mellanåt. Egentligen är nog det mesta roligare än mattes lockrop och mutor.








Kommentarer
Postat av: Anna med Tim

Som jag sa förut idag, tur att Frans inte blev värre skrämd av incidenten med hunden. Ska bli jätteroligt att följa sötnosen på valpkursen :)

2008-09-02 @ 23:17:15
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: kicki

Klart jag ställer upp så långt det går för mina kursare, fattas bara annat!

Ska bli väldigt roligt att ha er och de andra på kurs lååång tid framöver.

Vi ses snart igen och hoppas att er bil blir fixad.

Ha det gott /Kicki

2008-09-03 @ 07:56:41
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: VerÅnken

Vad ÄR det jag hör????!!!

Och vad ÄR det för sätt?!?!?!

Det är sånna som jag kallar IDIOTER! Med råge!

Man kan väl åtminstone få ett ursäkta?!?!

hmpf



Måste vara arg ett tag!

2008-09-03 @ 21:20:43
URL: http://badskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0