Valp med kursare...

Oj vad roligt det är med valpkurs. Igår var andra gången vi var iväg. 14 valpar tror jag det var, ni kan ju själva tänka er hur lätt det är hålla koncentrationen med sånna sötnosar omkring sig. Frans hittade en tjej, Ida, en labrador som är ganska mycket mer... hur ska jag förklara det... stabil (?) än Frans. Hon är helt enkelt större åt alla håll liksom, och övermannade Frans ganska kvickt och ganska många gånger. Frasse var trött och orkade inte springa så mycket pluttisen. Kicki, vår instruktör trodde för en stund att Frans kanske inte hade så himla roligt där på rygg under Ida efter ett antal minuters lek, men insåg snart att Frans nog faktiskt trivdes som fisken i vattnet där under den lilla söta tiken. Typiskt grabbar tänkte jag... Hehe... Nåja...

Underbart roligt att träffa andra mattar och hussar och deras valpar och få stöd och uppmuntran från instruktörerna.

I helgen skall jag, husse och Frans till Stockholm och hälsa på vänner och deras hund, pudeln Hedvig. Oj oj vad Frans tjatar om det då... Så imorgon ska vi shoppa en reseväska eller liknande transportmedel åt Frasse. Matte börjar tycka att han ska kunna åka själv och inte sitta i mattes knä jämt och alltid. Så ifall ska de flyga eller åka tåg någon gång senare så måste han lära sig att sitta i en egen transportväska. Han påstår att han vill ha en EU-moped, men jag vet inte... tycker nog att 40 km/h är lite väl fort för honom, han är ju bara fyra månader liksom? Så det blir nog en transportväska.

Inga foton idag, matte har legat med enorm magkatarr hela dagen och inte kunnat röra sig... Ni får nöja er med de som jag publicerat i tidigare inlägg. =)

Avslutar med ett härligt citat från valpkursen igår.

Instruktören: "De hundarna blir ganska gamla va?"
Kursdeltagare: "Ja, om de inte dör först"

Galet roligt... Ler fortfarande, så klockrent!

Vill också tacka Anna och Tim för nomineringen! Ska försöka förstå vad det handlar om oxå... haha =)
Där har ni en underbar blogg förövrigt. http://timsevimse.blogg.se.


Kommentarer
Postat av: malte o snoken

hej fransingen, vilken underbar kurs du verkar gå på där du konstant får ligga under en labbe-tik. Fantastiskt! Vi är för gamla för en sån där valpkurs men matte hotar ibland med att vi skulle behöva en...

stackars mattes mage!Nu måste du lille Frans hoppa upp där o dansa lite så matte får tänka på annat! Pussar på den söta mustaschen!

2008-09-11 @ 13:00:50
Postat av: malte o snoken

jag, snoken, är fena på att jaga o fånga löv....vilket resulterar i att jag har med mig mkt skräp (enligt matte) i min mustasch... Nästa gång ska vi rikta in oss på löv Frans, för marsvin fanns ju inga...värdelöst slott...

2008-09-11 @ 16:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0