Ond matte, sur valp...

Idag var jag och Frans oense... Riktigt oense.

Dagen började kalasbra med en långpromenad med grann-matten till småbåtshamnen. Frans trodde inte det var sant att hon skulle följa med och gå ut. Hur bra får det bli liksom? Han visade sin glädje åtskilliga gånger på vägen då han stannade och skulle pussas med henne... Mycket trevlig promenad i fint väder, kalasbra start på dagen alltså.

När vi kom hem så somnade valp på mattes mage och matte somnade också...

Sen gick vi ut på gården och Frans valde ut den allra finaste pinnen och släpade med in... Japp, in... Matte tog den i från honom, men han sa att det var en present till grannfamiljen juh! Matte fick dåligt samvete och plockade fram papper och penna till valp som skrev ett fint men något felstavat meddelande. "Till gRaNnarna fRåN FrAns" typ. Så pillade han fast papperet på pinnen och bad mig att lägga den utanför deras dörr. Jag tyckte att jag hade den sötaste valpen och ville såklart hjälpa honom. När jag levererat pinnen (tog 15 sek) och kliver in genom ytterdörren ser jag valp... PÅ KÖKSBORDET!

Yes, valp hade på något listigt vis och utan förklarlig anledning tagit sig upp mitt på vårt stora och relativt höga köksbord och stod där och såg mallig ut. Matte blev INTE glad!

Så här sur var valp när matte bråkat på honom


Mitt på kudden utan att ens titta åt sur-mattes håll...

Jag sa åt honom att begrunda det han gjort och inte göra om det. Varken valpar, hundar eller andra djur får vara på bordet! Tack och lov att där inte fanns nått att äta säger jag...

Han låg länge på golvet och funderade...


Visst ser han ut lite som Musse Pigg, med de öronen sådär?

Sen var valp snäll och hade det inte varit för hans valp-stolthet är jag säker på att han bett om ursäkt...


Förlåt matte...


Snälla matte? Jag ska inte vara på köksbordet mer, inte ens på vardagsrumsbordet!

Nåja, hoppas grannarna blev glada över Frans lilla present iaf... Han ville verkligen ge dem nått fint som tack för den underbara lövhögen. Han hade själv skalat all bark av pinnen till och med...


Kommentarer
Postat av: malte o snokas

men vadå....får du inte vara på bordet? va konstigt du som är så liten behändig o söt! ska ru veta en hemlis...det får inte vi heller, inte ens en tass får vi ha på bordet, även om man bara vill sträcka sig lite o bara luuuukta på bullarna...

va snäll du va som gav bort en sån rysligt fin present! malte skulle blivit jätteglad för han älskar pinnar, snoken hade nog blivit mer fundersam för han har inte förstått vitsen med gos pinnar.

fredagspussar på mussepigg örat!

2008-09-26 @ 17:23:09
Postat av: Grann-matten

Kan bara hålla med om att det var en kanonskön morgonpromenad. Vackert väder och mycket trevligt sällskap.

Sen kan jag meddela att vi blev JÄTTE-GLADA över vår present. Mycket uppmuntrande efter trängseln på ICA en fredag-eftermiddag. Den passar alldeles utmärk till inredningen i resten av lägenheten.



När katten är borta dansar hundarna på bordet...Eller???...

2008-09-26 @ 22:56:06
Postat av: Primo och Acke

Hi hi vi får inte heller va på bord "egentligen" men altan bordet är liksom alldeles för lätt att kliva opp på. Vardagsrums bordet har jag ( Primo) snott ett och annat från...en morgon hittade matte mig där stående och ätandes ur en skål med vitlöksdressing!

Tjoho läs och lär Valp!!!

puss på din söta lilla näsa...du får snart komma och hälsa på oss tycker vi!

Postat av: malte o snoken Snoken

va kan det finnas god dressing på de där borden som ja hitta serranoskinka på? låter ju jättemaffigt ju! Va bra att pinnen passa till grannens inredning, då kommer den ju till användning! (knasbollar!! : ))

lördagspussar till fransingen

2008-09-27 @ 10:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0