Höst, höstlöv och mer höstlöv

Lille Fjant har varit hos barnvakt idag medan matte var och fick massage. Han älskar sin barnvakt som lämpligt nog bor granne med oss och har sin ytterdörr tre meter från vår. Husse i den familjen är dock en smula hundrädd och har varit lite motsträvig till att leka med valp. Han har haft lite otur med vovvsingar har vi tyvärr fått höra. Idag var grann-matten sjuk och kunde inte ens gå ur sängen. Så den lätt vovvsingrädda grann-hussen skulle agera barnvakt. Jag lämnade av dem utanför huset med en massa godis och en tennisboll.

När jag kom tillbaka en timme senare hade de gått en promenad och det här var vad jag möttes av:


Ehmm ursäkta, har du sett min hundvalp? Så blir man lite lurad när han gömt huvudet bland löven och har kopplet runt sig. Jag ropade på hans bakdel en stund...

Grann-Husse hade byggt en liten lövhög åt Frans när de kom tillbaka från promenaden så nu är de nya bästa kompisar.


Haha räcka ut tungan åt matte med en fjäder klistrad på näsan... Naaw och notera mossan under hakan på skrutten.


Jag önskar att ni kunde se hastigheten som Frans rörde sig med... De lätt psykotiska ögonen vittnar om valps lycko- och frihetskänsla bland löven.


En sekund innan alligatorns dödsrullning... Vi tror att valp har en smula alligator i sina gener... Han gör ofta dödsrullningar med sitt byte mellan tassarna...

Så, matte är i alla fall nedröstad nu och valp ville inte följa med matte hem utan han skulle in till grannarna. Kul. Tror jag det. Över en timmes konstant bus och en granne som bygger en underbar lövhög åt valp att plaska i... Kan han vara mer än jättenöjd?

Jag är bara oerhört tacksam över två saker; att jag fick den perfekta vovvevakten och att jag inte badade valpen imorse som jag egentligen planerat...

Kommentarer
Postat av: Tina

Hehehe! Frans måste gå i lyckorus hela dan nu =) Nu kommer han bara vilja busa i lövhög så fort ni går ut... Kommer nog krävas en hel del för att inte bli betraktad som tråkmåns i Frasses ögon hädanefter.

2008-09-12 @ 10:55:38
Postat av: malte o snoken

å vilken kul grej du kommit på...undrar just var du bor för vi har inte fått sådana lövhögar än...här sitter de mesta kvar på träden, attans! Men när det väl rasar ner ska vi göra som du!

Matte hälsar att för en sån där söt-skrutt kan man väl inte vara rädd heller, den vill man ju bara välta o pussa på magen! Smack!

2008-09-12 @ 11:15:09
Postat av: Grann-matten

Vad jag förstod så hade både valp och barnvakt lika kul. Synd att jag låg (nästan död) i sängen och inte kunde vara med. Hoppas snart vara på fötter igen så att jag o Frans kan hänga gäng...

2008-09-13 @ 17:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0