Konstiga trix och Frans tolkning av vv skylt...

Åhh det är ju så roligt så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag kom på att jag ska försöka börja inlärningen av ett lite lurigare trix med Frans. Det är nämligen så att mammas nye man inte gillar hundar speciellt mycket och när vi senare skall hälsa på dem för första gången tänkte jag ha lärt Frans att gömma huvudet under tassen. Ni vet vad jag menar? Hittade en beskrivning på hur man skulle kunna lära tricket och tänkte att jag kunde ge det ett försök även om det lät lite konstigt... Och jag lovar att jag inte ska testa igen... Ingen kom dock till skada... Så här stod det.

"...Du tar en tejpbit och sätter antingen på nosen eller vid ögat. Nästan alla hundar försöker ta bort tejpen med tassen - säg kommandot (blyg eller skämms, välj själv) och berömm massor och ta bort tejpbiten. Vissa hundar blir rädda för tejpen eller smått hysteriska, så detta trick passar inte för alla hundar. Prova er fram!"

Jag testade. Väl medveten om att valp kunde bli rädd, hysterisk eller liknande. Beredd att hjälpa valp loss från tejpen och beväpnad med kilovis av kundkex.

Utfallet blev högst oväntat. Valp reagerade inte på tejpen alls. Inte någon tass mot nosen, ingenting. Han var bara glad han. Som vanligt. Högst roligt såg det ut. Husse förevigade och tyckte matte var hemsk och elak. Matte vred sig av skratt i det tysta...


Vadå? Har jag nått på näbben? Jag har ju alltid fil i skägget och överallt ! Jag märker inte av nån jäkla tejp, dessutom tycker jag den klär mig!

Skyltar har kommit upp på gatan!


Se upp! "Vuxna människor bygg lövhögar åt Frans"

Frans kommenterar att han kan tycka att en spade är lite onödigt, det fungerar med en kratta eller bara händerna. Och han låter hälsa att mannen på bilden ser väl ansträngd ut, löv är inte jättetunga liksom... skylten förlorar trovärdighet på grund av detta... Dock uppmanar han alla att verkligen följa skyltarna och tackar vägverket för att de tog hans mail om att han behövde fler lövhögar på allvar!

Kommentarer
Postat av: malte o snoken

fler lövhögar åt folket! (löken kom på posten..eh...inte komposten...)

2008-09-25 @ 16:29:47
Postat av: malte o snokas

lille sötstrut, vilka taskiga trick matte lär ut...ja tycker ni ska strunta i om den dära plastpappan gillar dig eller inte, vi gillar dig stenhårt!

2008-09-25 @ 20:44:01
Postat av: Tina

Åhh.. Sötfrans! Han ser verkligen helt oförstående ut =) Ni får hitta ett nytt bättre trick som kan imponera på styvmorfar. Fast jag förstår iofs inte att man behöver ha ett trick för att bli omtyckt när man heter Frans - alla blir ju förälskade i honom ändå!

2008-09-25 @ 22:43:21
Postat av: Anonym

Du är bra rolig du Frans!! Jag förökte göra samma trick med Primo...det slutade precis likadant...med andra ord INGET HÄNDE!! Men man kan visst försöka att blåsa lite lätt på nosen ( kan säga att detta funkade inte heller, Primo blev som galen!)



Och så en uppmaning till alla som är här inne på valps blogg



MER LÖVHÖGAR ÅT FRANS!!!

Postat av: ditt onda alterego

Ska inte tejpbiten verkligen sitta störigt långt fram på nosen?, där ser den ju ut att sitta i håret....och även om det är lite av en mode-katastrof så tror jag Frans är stark nog att inte bry sig. =)

2008-09-26 @ 20:58:16
Postat av: Anna med Tim

Tim kan "skäms" fast han ligger ner och gör det. Jag lärde in det genom en blandning av att träna ligg, blåsa på nosen och berömma tassrörelser när han låg ner. Dock var Tim "inklickad" när vi tränade in detta så han testade ju väldogt mycket olika beteenden självmant. Lycka till med ert trixande, skam den som ger sig :)

2008-09-28 @ 00:39:14
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0