Frans goes Bagarmossen

Vilken helg! Vilken underbar helg! I fredags packade vi bilen full med Frans, tiger, hundmat, lite ombyten till oss själva, Frans kostym (om väderleken skulle försämras) och oss själva och begav oss mot Bagarmossen. Väl i Bagis möttes vi av Matti och Emma, vänner till min sambo som jag tidigare inte personligen träffat. Underbara människor som har en liten pudelprinsessa hemma vid namn Hedvig. Hedvig var lite i chock över att en svart, störig valp ångar in i hennes revir, sitter i hennes soffa och gullar med hennes matte och husse. Det var en lite jobbig period.

Under lördagen begav vi oss till Tyresta nationalpark för svampplockning. Hundarna var överlyckliga och lekte och busade fnästan fyra timmar i sträck, med undantag för fikapausen då valpen tog en powernap i mattes famn. Svamp hittade vi massor och jag fick lära mig så mycket matnyttigt, eller ska jag säga svampnyttigt? (red.anmärk. redaktionen är på strålande humör och har fler underbara skämt på lager. Hav ingen oro!) Nåväl, givetvis måste jag ju visa er hur svampbordet såg ut när vi kom hem.


Kantareller, Karl-Johan, en hel drös med soppar och en massa annat mums, hur bra kan det bli?

Lördagkvällen tillbringade vi i goda vänners lag med god mat, underbart sällskap och trötta hundar. Hundarna var helt slut... Det var lite svårt att väcka valp när vi skulle åka till vännerna...


Lugn valp som inte vill åka till mattes vänner utan bara sova...

På söndagsmorgonen blev det svampomelett bland mycket annat gott! Det blev ju en del svamp, fick har med oss en kasse hem också. Imorgon blir det svamprisotto!

På söndagen busade vovvarna igen pigga och utvilade efter en god natts sömn och vi tog en tur omkring i Bagis. En hel drös med underbara foton över den lyckade helgen kommer att dyka upp framåt kvällen enligt plan.

Till sist vill jag visa en bild från gårdagen som väcker känslor och minnen hos mig från när jag var barn och tappade mjölktänderna och blev retad i skolan... Nu har inte bara Frasses två mittenframtänder rämnat, utan även de två mittöver i hans lilla nederkäke. Känsliga läsare varnas.


Nu har den lilla krokodilen inte några mittentänder alls... Plutten


Ahhhh nu så här långt mycket senare på kvällen är bilderna från Bagarmossen färdiga. Först vill jag visa er hur svårt det är att arrangera en bild med två hundar... Tanken var en fin bild på Bagis stora konstverk och vi satte oss mitt i prinsesstårtans ros...






Men de är söta... =)


Lite roligt är det att ha valp på besök i alla fall... Ibland kan man busa tillsammans och ha riktigt riktigt roligt...










Kommentarer
Postat av: malte o snoken

å vilken härlig helg med bus o powernap, hedwig o svamp!

2008-09-15 @ 13:21:33
Postat av: malte o snoken me matte

att arrangera hundar på bilder är som att arrangera en tornado.... men ni var ju väldigt söta, o still satt ni oxå!!

2008-09-16 @ 15:26:21
Postat av: malte o snoken

näää nu får ni sluta rensa svamp alltså...jag tror säkert fransingen både har pinkat på nåt o sett gullig ut sen dess! nosgos från taxbröderna!

2008-09-17 @ 10:02:18
Postat av: Emma

Vad fint vi poserar! ;) Hoppas att Hedvig och Frans tar lärdom.

Jättekul att ha er på besök! Vi får se till att ses snart igen.

Och mycket svamp blev det ju... Vi har ätit svampsoppa, svamppastasås, svampomelett och svampmacka och vi har ändå svamp kvar i frysen!

2008-09-17 @ 19:56:44
URL: http://emko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0