En dag att minnas...

I lördags var jag och husse ute på promenad i Tinnerö Eklandskap. Var ute i lite över två timmar och gick och tittade på saker, lät valp busa med löv och hästbajs, gick över färister och tittade efter fåglar vid rosenkällakärret (vet inte om man bör kalla det sjö, men det såg mer ut som ett kärr...) Nåja. Helt underbar dag om än lite blåsigt. Valp gillade läget och trodde knappt sina ögon när han såg alla stora vackra ekar som tillförde marken mängder med pinnar av olika storlek och kvalitet. Ekollonen lät han tack och lov vara...


Valp uppmanar: Våga vägra!

     
Livet är en fest!



Vi hade fika med oss såklart. Kaffe i mattes underbara muggar från Åhléns. Alltid lika svårt att välja vilket djur man vill ha... Jag kände mig lite som en dinosaurie... klumpig och utrotad liksom, så jag axlade ansvaret så  att simon fick giraffmuggen. Den är lite av en favorit. Även krokodilen, elefanten och kamelen är favoriter, men alla kunde inte följa med på utflykt!


Snygga trots vinden i håret och pälsen och selen på sned... ;)


Matte och valp tränar kontakt även när vi är på utflykt. Snyggt va?


Skyyyynda dig då matte, och sluta skaka kameran, vi blir suddiga!


Äntligen hemma igen, valp och matte nöjda efter en underbar dag i skog och mark.

Ja, det var mysigt minsann...

För er som undrar så stickar jag åter på valps polotröja och nu går det mycket bättre och jag har kommit riktigt långt. *nöjd*

Nu ska jag titta på bilderna i förra inlägget igen, kan inte sluta titta på valp, han är ju ett underverk och husse en duktig fotograf!









Kommentarer
Postat av: malte o snoken

å va fina bilder! särskilt dom på matte o valp tillsammans, matte blir väldigt bra på bild!

vi har oxå muggarna från åhlens...med en blomma med ett ansikte på o en ko....dom har vi med på utflykt!

Matte har nu bokat in en stickträff imorgon för att lösa stickbekymret vilket då istället blir vårat polobekymmer...

2008-09-29 @ 13:11:26
Postat av: malte o snoken me matte

prata tyst om den där våga-vägra kursen...

idag är det våga vägra o gå ut o bajsa för det regnar- här. Två nödiga taxar tittar på mig o säger stäng av regnet matte!!

2008-09-30 @ 09:25:55
Postat av: m o s´s matte

hehe appropå glasa in trädgården...en sk "bajsgalleria"...nja det låter inte lockande alltså...

2008-09-30 @ 10:19:00
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Måste hålla med om att matte blir väldigt bra på bild...lika söt som i verkliga livet;)

Härlig dag ni haft i skog och mark, det är just det som är så underbart med att ha hund! See you i kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0