Snö är roligt...

nästan hela tiden...

Idag var det inte speciellt uppmuntrande att gå ut. Pappa skickade det här fotot från hans och pumins morgonpromenad:



Det är galet mycket snö, och fastän vi bor i norrland och plogbilarna vet vad de ska göra och jobbar för fullt, så är det så mycket snö på gatorna att även förväxta schnauzervalpar har svårt att ta sig fram.

Han är helt slut lillen och ligger här med huvudet i mitt knä i skrivande stund.

Och än har det inte slutat snöa...

Så här såg det ut på en promenad jag och Frans tog för en vecka sen ungefär, då tyckte vi att det var mycket snö... Haha! Matte hade glömt hur det är att bo i en vinterstad! Ska se om jag kan lyckas ta en bild från samma ställe idag så får ni se hur mycket snö det har trillat ner från himlen sen dess...


Vitt och fint. Ja, det är en slalombacke ni ser på berget. Den ligger väl max en kilometer från oss, ganska lyxigt att ha en sån på sin ö. =). Inte alla som somnar till ljudet av snökanoner... Dock tror jag nog att de har lugnat sig med snökanonerna nu... hehe

Kommentarer
Postat av: malte o snoksson

galet mkt snö! vu har barnark o grönt! otroligt att vi bor i samma land liksom! grabbarna skulle gilla snö...de har inte fått snödykt någongång i år...det är varje liten taxs rättighet! skicka lite snö! en hög ungefär så vi kan snödyka!!

2008-12-11 @ 11:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0