Det där med datumparkering...

Igår var vi nästan olagliga kändes det som. Jag som har panik om jag inte följer pilarna på golvet på IKEA, jag hade ångest... Igår när matte och valp kom ut genom porten för sin morgonpromenad insåg matte hennes och husses misstag. De hade glömt att parkera om bilen dagen innan. Nu stod den på fel sida eftersom det är datumparkering som gäller... Datumparkering som matte respekterar och tycker är ett bra påhitt när man bor i en stad som har snöröjning om nätterna och morgonen. Det fanns bara en enda bil på den sidan vägen. Längst bort på vägen syntes gigantiska snöröjningsfordon. Matte låtsades som att hon inte kände till vems bilen var. Det var ju ändå försent att flytta den. Snöröjningskarlarna hade nog skrattat gott när de skovlade snö så nära den felparkerade golften att den hade hårt packad snö omkring sig från alla håll... Tack vägverket... Matte tyckte det var urpinsamt. Hon som alltid är så noga. Lagen om alltings jävlighet. För EN gångs skull glömmer vi att parkera om bilen och det är då den värsta snöröjningen skall göras...

Vi fick loss golfen till slut. Efter skottande, sopande, sparkande, hoppand och en frans som tyckte vi var jättekonstiga, men att det var ganska roligt att leka i snön.

Så här såg det ut...


Utskottad golf. Hålet som syns mellan vallarna är exakt en Golf stort, varken mer eller mindre...

Ganska roligt såhär i efterhand. Även om vi inte var uppskattad av östersunds snöröjning... hehe


Kommentarer
Postat av: VerÅnken

Hade ni turen med er och fick ingen böter?

Flyt!!

Jag har då alltid fått böter när det är vinter - det är mer ett default än ett undantag... hmpf

Och nej, jag har fortfarande inte lärt mig på vilken sida jag ska stå - nu har jag ju egen parkering, så nu behöver jag ju inte (??)

2008-12-12 @ 16:49:22
URL: http://badskans.blogg.se/
Postat av: malte o snoken

hihihhi det som göms i snö kommer upp med massa skottning!

ja det är jobbigare o ha två valpar men vi trodde tvärtom...så här i efterhand kan man va efterklok, det som har varit besvärligt är individuell träning eftersom " brorsan" alltid är med... men jag ska klura ut nåt finurligt omdet hela o skriva...

ha en skön fredag kväll!!

snoseligos imorgon blir det luciamos!

2008-12-12 @ 18:14:49
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

fniss fniss fniss!!! Ser din förtvivlade min när plogbilen är på väg;) Men men ni fick ju lite träning gratis.....

Kramis på er!

2008-12-13 @ 23:43:00
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: malte o snoken

Är ni fortf insnöade? Här är så grönt o torrt att det kunde vara september..eller mars...urk...

2008-12-15 @ 16:43:16
Postat av: malte o snoken

matte är med på fler ställen i bloggen med sin skygga nuna..men inte så många...

2008-12-15 @ 19:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0