Tok-Frans blev Matt-Frans

Börje är sur... Riktigt sur, han tycker valpen får för mycket uppmärksamhet. Valpen hit och valpen dit... "oj, valpen har diarré, ska vi ringa akuten?", "Oj, han hickar, det är väl inte farligt för valpar??", "Åh nej, valpen åt fågelbajs", "Åhhh va söt han är den lille valpen", "Kom och sov bredvid matte i sängen då lill-Frans" osv...

Det är sant, en valp behöver mycket kärlek och uppmärksamhet. (Precis som Börje). Vi hittade en fästing på honom idag. (På Frans alltså, inte på Börje...) Matte ville dö, jag började ojja mig om stackars valp som inte har något immunförsvar och hemska Borrelia och det ena efter det andra. Husse var smart och åkte till apoteket och köpte fästingborttagare och jodopax så nu finns inte fästingen mer. Nu är det bara att vänta och se om han fått någon sjukdom av det äckliga djuret.

Idag var vi på samträning med Fritt följ, en hundklubb här i stan. För matte som är sjukskriven och inte mår så bra så var det en ganska jobbig upplevelse. För Frans och Husse, en enbart rolig stund. Samträningen gick ut på att en massa hundar med mattar och hussar (mest mattar idag dock) samlas och tränar tillsammans. Hundar i olika raser och olika åldrar. Mycket bra för en liten valp att lära sig vara hund då. Han fattade tycka för en spanieltik som var 13.5 år gammal. Hon kändes trygg och fick inte heller hoppa hinder och sånt utan var på hans nivå fast gammal istället för ung. Vi fick lära oss att gå igenom en tunnel. En stor röd tunnel som Frans kom på skyddade bra mot regnet. Han undrade nog varför de andra vovvarna inte kommit på den idén tidigare. Frans la sig i tunneln och ville inte komma ut i regnet.

Han fick vara med mattarna och fika efter träningen till skillnad från de andra hundarna. Han somnade i mitt knä inlindad i en handduk. Det blir roligt med valpträning så småningom.

Nu ligger valp och sover helt utmattad; Matt-Frans:








Kommentarer
Postat av: VerÅnken

Matt-Frans å Cool-Söt-Börje, vilken härlig familj ni har! Jag blir lite avis.

Jag har bara mig själv å Rabiat-Lillen...



Idag har jag kollat på Storsjöodjuret...givande...



Hälsa :D

2008-08-10 @ 22:53:43
URL: http://badskans.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Vilken gosig valpmage!!!

puss på lilla magfrans!

2008-08-17 @ 14:44:26
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0