"Har man hundvalp får man hemhjälp"

"Har man hundvalp får man hemhjälp", ja så borde ett ordspråk lyda. Idag har vi vikt lakan. (valp var så kissnödig igår morse att det läckte lite i mattes nybäddade säng...) Valp hjälpte givetvis till att vika. Eller att sträcka lakanen kanske man ska säga? Han bet glatt tag i ena sidan på lakanet och sprang tills det tog stopp... Sen satte han sig på lakanet. Ja, det var lite kämpligt att lyckas vika färdigt dem faktiskt. Att det kan finnas så mycket bus i en så liten kropp? Han är en hejjare på att kontrollera att inget ligger på golvet också. Det som ligger på golvet och är mindre än en fotboll äter valp glatt upp.

Mattes hemhjälp
Mattes lilla hjälpreda...

Nu har jag åtminstone fått börja duscha på morgonen. Tidigare har jag snällt fått vänta tills husse kommit hem från jobbet och kan trösta hundvalp. Nu duschar jag, visserligen med badrumsdörren öppen, men iaf. Valp har en fin procedur för sig utanför... Först ser jag honom glatt springa förbi dörröppningen med and eller tiger i munnen pipandes. Sen kommer han förbi åt andra hållet, mest troligt med en strumpa i munnen som jag trodde att jag lagt i tvättkorgen. (Vem vet, jag kanske hade lagt den där, valp är listig...) En stund senare hör jag hur han morrar och kommer rännandes förbi med sin snuttefilt hängande efter sig. Mest troligt kommer jag även se hans korg svischa förbi innan jag kommit ur duschen. Innan jag hinner ut har valp dock kommit in i badrummet ett antal gånger för att kontrollera att matte är kvar i duschen och inte har försvunnit. Då sätter han sig på badrumsmattan och stirrar genom duschdraperiet. Ganska jobbigt när man försöker få en stund för sig själv, man känner sig på intet sätt ensam. Som tur är tycker han att det är tråkigt att titta på när matte duschar och ger sig snart ut för att hämta något nytt att springa förbi med. Det är märkligt för så fort jag är utom synhåll eller han vet att jag inte kan säga åt honom så börjar hyssen med saker han vet att han inte får röra...


Skulle lille jag just legat och gnagt i smyg på mattes byxa??? Jag???

Igår fick jag en bukett solrosor från en underbar människa. En sådan människa som känner på sig när man har en sämre dag och kommer förbi just den dagen. Hon är så underbar Therese. En sådan vän önskar jag att alla har. Jag är lyckligt lottad.


Underbara blommor från en underbar person som är otroligt viktig i mitt liv


Det skulle bli en jättefin bild på Frasse som satt gulligt i min famn... Sen upptäckte han kameran... *suck*


Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

DU är ju helt underbar på att skriva! Jag bara ler och fnittrar för mig själv när jag läser:)



Riktiga vänner är ngt helt speciellt, dom ska man verkligen ta vara på....

Stor kram från mig och "pälsbollarna"!

2008-08-21 @ 23:28:54
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken me matte

tror du fått världens sötaste lilla hund! hit ska vi kika fler gånger o bli alldeles knasiga över sötnäsan Frans!

2008-08-22 @ 08:25:40
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0