Sanningen om Ånge...

Nu är jag här!

Vilken grej, kom hem från sjukhuset i torsdags och blev helt makalöst sjuk på kvällen så jag har legat i sängen tills igår... Inte alls speciellt mysigt. Någon form av hämningslös influensa. Jag som aldrig är förkyld ens har varit fullkomligt däckad och tröstlös.

Har väntat på min jacka i många dagar nu, ganska exakt 10 stycken, men idag kom den äntligen efter att ha varit i "Ånge, sorterad" i något som närmast kan liknas vid en evighet.

Funderingarna väcktes genast, vad är det egentligen som händer i Ånge? Jag kom på tre troliga alternativ, av helt olika rumsrenhetsgrad. Känsliga läsare varnas:

  1. Det tuffa alternativet. Alla paket scannas först (1 dag) och DNA-testas (4 dagar inkl provtagning, PCR, gelelektrofores osv.) i sann CSI-anda för att hitta smugglade egyptiska försvunna skatter samt knark. Narkotika måste man alltid leta nämligen. Dessutom har även CSI-typer kaffepauser (1 dag). Sen skall paketen återslutas och sorteras.
  2. Det internationella alternativet. All sortering sköts egentligen i Indien. Egentligen ligger Ånge i södra delarna av Indien och stavas inte Ånge. (red anm: Ange (?)), men posten har ännu inte vågat gå ut offentligt med sin outsourcing. Antalet dagar för transport dit, sortering och hemtransport? Gissa själva...
  3. Det hemska alternativet. Ett gäng bortglömda pryo-elever öppnar alla paket och ollar/sniglar (ja tjejer kan oxå ;) ) innehållet innan paketen sorteras (4 dagar), de dricker kaffe (1 dag) och paketen kan skickas vidare. Varför? För att de kan antagligen och för att de gillar kaffe...
Men jag är inte det minsta less på Ånge, för nu har jag fått min jacka! Jajjemen!
Eftersom jag (först) inte orkade fota mig själv i jackan så redigerade jag ett foto på en annan mörkhårig skönhet i jackan. Skulle bara ändra färgen på hennes byxor eftersom jag upptäckte att hon har vita byxor och det åker ju inte jag i... och måla om henns opraktiska vita vantar... ehh... så det blev ju inte alls någon extra ansträngning... Men snyggt tycker jag nog det blev... Inte lika vackert som när jag sjöng "Morning has broken" när jag stod och lagade middag, men nästan lika vackert! Sen skulle jag då klippa dit mitt ansikte, men det gick inte. Fullkomligt omöjligt. Så jag gav upp, gick ut med hunden och sen tog sambo en bild. Lika bra.



Inte så tokigt va? Mycket nöjd är jag faktiskt!



Kommentarer
Postat av: sofie

Riktigt snygg jacka Sara!!!

2011-01-10 @ 21:31:05
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0