Det är dags...

... nu har det hänt. Ingen vet exakt hur utfallet kommer att bli och hur mycket som kommer att förändras. Kommer Sveriges BNP dramatiskt öka, kommer istiden att återvända, kommer färgtv:n att försvinna? Är ni beredda? Håller ni i hatten? Här kommer det:

Jag har anmält mig till en nybörjarkurs i aukustisk gitarr.

Jag anser mig nog som nybörjare trots att jag på egen hand lärt mig att spela både "Var bor du lilla råtta" och "Den blomstertid nu kommer". Det kan vara mitt döskalleplektrums förtjänst. Tydligen lät det dock inte genuint bra utan snarare åt det mer falska hållet. Så jag släpper stoltheten och klassar mig som nybörjare. Nu är dock förhoppningen att det stadiet snart är över. Larven skall bli en puppa som skall bli en fjäril! Det fanns en annan kurs, men det kändes lite väl avancerat att starta med Cornelis och Taube även om Cornelis är en av mina stora idoler.

Så ikväll har jag skrålat "En kväll i juni" efter tips av Carin. Det har varit en såndär fredagsstämning trots att det är måndag. Eller så var det bara i mitt huvud. Jag har i alla fall varit på strålande humör.

Jag skrattade så jag grät när en av kollegorna öppnade ett kuvert hon fått från Posten. A4-kuvertet innehöll en lapp där det stod nått med kontentan: "Vi råkade skada ditt brev, hoppas du överlever". I kuvertet låg det kuvert som vi skulle ha skickat till en kund om det inte gått sönder hos posten och blivit returnerat till oss. Ett C5-kuvert vars nedre vänstra hörn och övre högra hörn var fullkomligt bortrivet. Inte bara hörnet... vänta ska jag illustrera:


Så, nu förstår ni bättre! Så där såg det ut, plus att det lilla som var kvar var helt tillknycklat och sen hade ett försök till att släta ut det gjorts av någon barmhärtig postenanställd. Hahahaha så postens kommentar "vi har råkat skada ditt brev" kändes fantastiskt på sin plats. Hahahahaha, skadat, no shit Sherlock!

Tänk att jag äntligen gör slag i saken och lär mig spela gitarr. Är stolt över mig själv över att jag har tagit steget. I februari drar det igång om det blir tillräckligt många anmälda... Blir det inte det är det inte meningen att jag ska gå kursen, så resonerar jag.




Kommentarer
Postat av: Carin

Hehe, även jag hade fredagsstämning på en måndag! Inte dumt! ;) Nackdelen är väl att veckan kanske känns lång?! Eller så gör den inte det eftersom vi har så kul?! ;) Nå ja, En kväll i Juni med Lasse B (denne gigant!) är en klassiker - ser fram emot firmafesterna framöver där du framför låten på gitarr (och helst sång)! Get back to rock position! Jag kan rodda prylarna! ;) Kram!

2011-01-17 @ 22:05:40
URL: http://sprallokort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0