Tragikomik?

Den här dagen har varit full med existensiella frågor och ganska tuff psykiskt. Kom hem och tänkte att jag skulle plocka fram skissblocket igen för att byta mode liksom. Behöver jag förklara nått ytterligare om hur det gick när resultatet blev så här?


Bortse från bildkvaliten... Kände inte att jag orkade lägga mer tid på ljussättning (läs: tända lampan) än på själva bilden nämligen. Här går det undan som vanligt. En hängd badanka och en glödlampa var det enda jag kunde skissa. Tidigare sketchade jag ofta halvnakna flickor, gärna i stuk av en tuff kvinnlig hjälte i serietidningsformat, nu sketchar jag hängda badankor. Jo, jag tackar jag...

Hittade igen några av mina tidigare alster som jag skannat in så ni kan se den brutala kontrasten. Tyvärr har jag alltid varit sån att jag aldrig ritat färdigt några av mina bilder. Antagligen på grund av prestationsångesten, är något klart så är det färdigt och slutgiltigt och kan dömas av mig själv. Därför blev heller aldrig de här färdiga. Idag kan jag tycka att det är synd.







Och idag sketchar jag alltså hängda badankor.

Så till något helt annat.

Så när jag skulle ladda upp bilderna ovan hittade jag en bild av mina naglar för några halvår sen. Gudars skymning så fina naglar man hade då! Äkta och välskötta, nu är de lika äkta och mindre välskötta. Måste jag snart ta mig i kragen?




Idag sketchar jag hängda badankor. Jag måste byta mode!







Kommentarer
Postat av: Carin

Hej tjejen! :D Roligt att få ta del av din talang även om översta motivet var en uns modis..?! ;) Men fantasin är det inget fel på, hehe! :) Dina och mina alster är lite skilda världar?! ;) Men det är det som är tjusningen med skapande! :D Coola hjältar! Lite manga över dom! :D Du kanske skulle gilla att färglägga med Copics! Du får testa dom hos mig när jag fått hem dom! :D OoiEE! Vi ses imorgon! Tidig morgon, dubbel dag! Funky Friday! Yesss! Just a moment! :D Kram!

2011-02-10 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0