Ny dag, nya tag

Ibland undrar jag lite hur jag tänker. Exempel:

Jag tycker det är fantastiskt roligt att fiska, men gillar inte att få fisk eftersom det finns risk för att fisken blivit skadad och jag måste döda den. (Eller ännu värre, att nån vill ÄTA fisken... ) Förra sommaren fick sambon i princip göra hjärt-lung-räddning på en gädda som höll på att få sätta livet till efter att ha fastnat på min krok. Detta för att jag inte skulle bli mer hysterisk än jag redan var. Däremot har jag inga som helst problem att rensa firren när den väl är död. Lite inälvor skrämmer mig inte, kollar gärna maginnehållet också när jag ändå håller på. Däremot kan jag inte med att fjälla fisken eller skära bort huvudet. Då kommer tårarna igen. Hur fungerar man egentligen?

Jag vet inte om ni fick se mördar-aborren-från helvetet som jag fångade för något år sen. Vi hade en kamp på liv och död innan jag fick upp den i båten... Det är svårt att tro men han var vild!



Det slutade givetvis med att odjuret släpptes tillbaka i vattnet efter fotot togs. Sa jag att jag inte heller klarar att hålla i en levande fisk? Därav var det sambo som fick hålla i den hemska besten på bilden. Det lär ha hörts över hela Pite skärgård att jag fick en monster-aborre på min krok...

Det är nog läge att börja fiska utan krok... hehe










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0