Naaaw!

Idag känns det som att jag har ett stort hål i huvudet. Inte riktigt närvarande. Troligen är det nervositeten inför morgondagens första gitarrlektion. Dagen till ära är tre plektrum inhandlade. För säkerhets skull liksom. Åh jag är så himla dålig på att vara nybörjare på något. Jag vill alltid kunna allting från början. Det är inte alltid så bra.

Det är för övrigt kallt ute, riktigt jäkla griskallt. Det blåser och är många minusgrader. Glömde klä på hunden när vi gick ut. Han överlevde dock, tydligen har han päls även fast den är lite gles... Nu ligger han ihopkurad bredvid mig och värmer sig.

Imorse hände det otänkbara. Jag smakade på yoghurt. Japp. Ni som känner mig vet att det egentligen är större risk att Åreskutan förvandlas till en vulkan och kräks lava. Så liten var alltså chansen. Fast egentligen var det kanske inte någon riktig yoghurt utan nån typ av 'vitamin-shot'. Fast jag gick inte på den enkla. Förstod att de hade i någon jäkla yoghurtkultur som skulle få hela min värld att rasa. Listigt nog doppade jag en gaffel i först och testade. Jajjemen, yoghurt. No more shot för mig inte. Men jag flippade inte ur. Jag skrek inte "äcklurt!" eller något annat barnsligt. Jag mest konstaterade att jag omöjligt kunde shotta det där eftersom det var otäckt. Enkelt! Håller jag på att bli vuxen?

Hur som helst kan vi konstatera att yoghurt fortfarande aldrig kommer att finnas på min tallrik, i min mugg eller på min gaffel. Det spelar ingen roll hur mycket ni hävdar att det smakar frukt, sött eller annat. Jag kommer aldrig lära mig att tycka om yoghurt. Oavsett.

Funderade idag på om det är dags att låta frans gå till frisören. Så hittade jag igen några gamla foton sen när Frans hade varit och klippt sig och ångrade mig. Det blir ingen frisör för Frans...


Det där örat står sådär när han blir kortklippt... jag gillar det inte. Man ska ta det försiktigt med öron i kylan...





Kommentarer
Postat av: Lena & Hugo

Fladderöron är bra skit hälsar Hugo!

2011-02-17 @ 19:39:10
URL: http://lizanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0