Hårfin eller handikappad?

Ibland blir jag helt matt. Som ni vet har jag nu i några dagar peppat mig själv att komma igång med träningen för att nå oanade höjder. Så när jag kommer hem från jobbet idag ligger ett kuvert innanför dörren. Ett kuvert innehållande en enkätundersökning. "Förfrågan om deltagande i enkätundersökning kring fysisk aktivitet och funktionsnedsättning". Funktionsnedsättning? På riktigt? Jag har aldrig sett det så, jag har aldrig på riktigt sett det som att jag har en funktionsnedsättning. Nu är det verkligen officiellt.

Jag har nu skrivit och skrivit massor om hur jag känner och raderat det igen. Det blir inte mer om det där brevet i detta inlägg. Jag känner mig förolämpad över att ha fått det. Vilka är de som har rätt att påstå att jag har ett funktionshinder? Jag är inte lika stark som många andra och jag har jämt smärta och skit, men i-helvete heller att jag har en funktionsnedsättning. Eller har jag det? Är det bestämt nu?

Imorgon är en stor dag. Först ska Frans följa till kontoret. Han ska till veterinären på morgonen och kolla höfterna så vi åker förbi kontoret och jobbar lite först... Det blir intressant... Sen är det dags för klipptid (för min del, inte Frans...) på lunchen. Undrar om det blir en lugg iaf? Jag är seriöst bra sugen fast jag innerst inne vet att om tre veckor kommer jag ångra mig bittert... Men just NU är jag sugen på lugg och det är väl det som räknas väl?

Imorgon kväll blir det åter gitarrlektion. Då kommer en uppdatering, jag lovar. Jag har övat som besatt i veckan för att få ackorden att sitta. Jag kan några stycken nu faktiskt, känns riktigt bra. =) A, A7, G, D, Em, C kan jag faktiskt hitta igen nu, även om det inte går så fort... Det ska bli spännande med lektion imorgon igen! Weeei!


Funktionsnedsatta? Inte alls, bara lite annorlunda!



Kommentarer
Postat av: Lena

Ehm, ja vad säger man..snart får man erbjudande om handikappsparkering.. s

Dom har inte allting på rätt ställe dom där nissarna!

2011-02-21 @ 23:02:00
URL: http://lizanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0