Elofsson, Dählie här kommer jag!

Jag har en vision. Jag tror man måste ha det.

Som ni vet är min kropp allt annat än kry och det är osäkert varje morgon hur dagen kommer att bli... Ibland vet jag redan när jag vaknar att det kommer bli en tuff dag eftersom natten varit värdelös. Ibland vaknar jag och mår som en nyponros.

Jag har bestämt mig att jag måste ha ett mål att träna inför istället för att träna för att jag är sjuk och inte ska bli sämre. Jag har bestämt mig för att sikta mot Mt Everest. Jag är seriös. Jag är vansinnigt seriös. Givetvis blir det inte i år, inte heller nästa år eller året på det. Men upp ska jag. Det är min vision. Everest har varit en dröm sen tonåren och varför skulle inte jag kunna när så många andra kan? Herregud, en kille med proteser istället för ben har klarat det, varför skulle inte jag?

Så nu skall jag igång med träningen igen för att bli stark och frisk och orka. Jag har tagit steget och skall lära mig klättra. Har testat på det tidigare och tyckt att det varit fantastiskt roligt, men sen lagt av eftersom jag aldrig trott på mig själv. Nu ska jag tro på mig själv. Det här är min dröm, min vision.

Konditionen måste bli på topp, därför begav jag mig till min far idag för att hämta igen längdskidorna som förvarats i garaget sen sist. Inte tänkte jag på när "sist" var... Skidorna hade i det närmsta blivit mumifierade. Lite snopet. Jag var SÅ taggad och kände mig en smula snopen när jag insåg att de hade sett sina bästa dagar (precis som stavarna och pjäxorna ;) ). Pappa upplyste mig om att vi köpte de där skidorna när jag gick i gymnasiet. Alltså, jag mindes att det var ett tag sen men... hehe 12 år sen var mer än jag kom ihåg. *S* Inte undra på att de blivit en smula dammiga där i taket på garaget, hur gammal är jag egentligen? Pappa skämtade till det och sa att Jamtli (historielandet/museet i stan) varit och frågat efter dem... Inte så kul.



Leta leta, vilka av de här 1900-tals laggen är det som är mina..? *leta leta*


Så här glad blir man när man hittat antika skidor i garaget!

Små, små steg framåt, det SKA gå, jag SKA komma iform, men samtidigt måste jag lyssna på min kropp. Det har jag lovat mig själv. Jag vet iaf att löparskorna är lite fräschare än längdskidorna och nu skall löpning varvas med längdåkning och styrketräning är planen. Det kommer bli tufft att komma igång igen jag är medveten om det. Men jag ser det som en utmaning. Latmasken i mig måste dö.

Vi har haft bus på isen idag! Passade på att träna lite oxå, kottar är en av världens roligaste belöningar om man heter Frans.




Jakten på den flygande kotten har just börjat!

Frans har badat idag, han gjorde illa tassen när vi var ute och lekte i snön och han jagade kottar. Så han blodade ner sig själv och badet var ett faktum. Det är inte så kul att bada när man är en liten Schnauzer. Konsten att se olycklig ut har han bemästrat med glans:


Ser ni skräcken i ögat och den sista ansträngningen till ett skrik...

Jösses, det är ett bad, ingen tortyrkammare...


Krampaktigt håller tassarna över badkarskanten...

Förövrigt har jag idag bemästrat "jag vill ha en egen måne" på gitarr! Weeioooo! Tisdag är det dags för nästa gitarrlektion! Väntar med spänning!

Kommentarer
Postat av: mamma

Heja gumman!

Det är bra ut och träna vetja. Om du minns så finns det ett par skidor i Sem att hämta. De är väl också antika snart, men är i allafall nyare än dina. Föreslår pilates som en del av träningen. Tar med mig boken så du kan kika lite närmare innan du skriker ut ditt NEEEEJ!

Puss och kram vi syns snart sasatrasan



Mamma

2011-02-21 @ 10:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0