Lurad!!!

Ibland är matte så korkad, går på enkla skämt!

Idag till exempel, så lurade jag henne att jag hade ätit en död näbbmus, fast det hade jag inte, den låg kvar fast matte såg den inte. Det var hysteriskt roligt tyckte jag


Hahahahaha luuuuuuuurad!!!

Inte skoj tydligen tyckte matte som slängde den döda näbbmusen all världens väg så att jag inte skulle få tag i den. Skitmatte har ingen humor.

Sen såg jag att matte dikade ur ett dike eftersom vårfloden har hållit i sig och fortfarande är i full fors, så jag gjorde likadant... såklart...


Nu ska vi se... gräva gräva... fixa...


Ey, matte, jag hjälper dig lite här, hur vore det om du kunde komma hit och gräva lite oxå?

Appropå gräva så blev mattes pappa irriterad över att det alltid är ett grävt hål mitt framför stugan (märkligt nog precis där hundarna sitter i löplinan...) så han fixade till hålet genom att hämta sten och lägga där.


Så nu finns inget grävt hål mer... DOCK är där nu fullt med sten vilket man kan låtsas är råttor som man kan jaga!!! Tur i oturen liksom!

Så när vi skulle åka hem skulle jag sitta i baksätet på hundfilten eftersom jag grävt i lera och var allmänt blöt, matte släppte in Fransen i baksätet, och begav sig mot framsätet där det konstigt nog såg ut så här:


jaha... kul att åka i baksätet liksom där man inte ser nått och måste dela plats med en skällig Pumi. Nej tack matte, jag sitter hellre här, du kan ju åka bak kanske? Vi  kallar honom blixten, han behöver 0,5 sek för att hinna till framsätet...

Sist men inte minst så kan vi ju berätta att vi som det ser ut nu ska tävla i vår första lydnadstävling i slutet av juli. Vår instruktör har visioner för oss säger hon och tror på oss. =) Det är roligt, matte tror att fjant-Frans kommer att tycka det är roligt med publik och bli larvigare än vanligt... Kan bli en rolig blogg framöver... Nu är det träning som gäller, vi kan inte ens alla moment som ingår än ;)





Kommentarer
Postat av: malte o snoken

mohahahaah mattar kan man lura hur mkt som helst!!

ja framstäte föredrar ju vilken tax som helst!!

slafs

2010-06-23 @ 21:17:48
Postat av: Anna med flock

Spännande med tävlingsplaner, klart Fransingen kommer göra succe :)



Önskar er en fortsatt trevlig midsommar.

2010-06-26 @ 09:39:26
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Tove

Gud vad söt hund! Helt underbar:)

2010-06-26 @ 09:52:41
URL: http://nytove.blogg.se/
Postat av: Linda - Rosa chica

Hej ! :)

Hur firade du midsommar igår? :D

Kram Linda

2010-06-26 @ 10:44:39
URL: http://rosachica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0