Sista dagen på ett okej år.

2010 har inte varit nått överväldigande bra år för min del. Jag har planerat för 2011 att bli väldigt mycket bättre.

Jag kom just hem från en två timmar lång promenad runt myrarna kring Tanne. Jösses vad slut jag är. Hade planerat en tur till gymmet oxå, men det hoppar jag över. Ett äventyr för alla inblandade. Frans spårade rådjur hör o häpna, (i morse när jag visade honom på rådjursspår på gatan ställde han sig och grävde i det *suck*) Men i skogen var det tydligen mer på riktigt. Karela (Susannes Karelska Björnhund) hade fullt upp med att spana älg och annat som rörde sig och jag och Susanne hade dagens nära-döden-upplevelse då det rasade massor med snö från ett träd precis bakom oss. Vi båda trodde att det dånande ljudet var en häst som dök upp i full fart från tomma intet och nu höll på att skena över oss. Det var det inte. Tur.


Karela är bra på att spana... Här är det troligen ett gäng fåglar som är i riskzon...


Jag har aldrig träffat en så orädd hund. Fullkomligt galen utomhus, men en myspropp inomhus. Särskilt om någon har chips eller ostkrokar...


Snygg-Karela

Jag glömde ju förövrigt att berätta att jag har avslöjat en hemlighet. Jajjemen. Igår i gymmet testade jag en sån vibrationsplatta för första gången. Jo jag tackar jag! Nu vet jag varför så många tjejer använder den med ursäkter som att "det effektiviserar träningen" hehe hehe. Undrar om det är för avslöjande att hitta på övningar som innebär att man sitter på den?

2011 kommer bli ett bra år. Känner det på mig ;)
















Kommentarer
Postat av: SusyQ

hihi det rasa från ett träd bakom mams oxå när vi var ute - hon blev så rädd att hon skrek :)) Jag skratta (jag är ju rutinerad nu så jag blev inte alls rädd denna gången) så jag var tvungen att sätta mig i snödrivan :))

2010-12-31 @ 23:24:08
Postat av: Sara

hahahah fantastiskt roligt juh, stackars mams ;) Ja som sagt, vi är ju rutinerade och vet att det inte finns spökhästar ;)

2011-01-01 @ 10:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0