Loppisfynd och sömntuta...

Igår var vi på stan en sväng och svängde av en slump in på en loppis och jag hade sån enorm tur att jag sprang på en stor skål av samma sort som jag tidigare fyndat såssnipa i! William Kåges 'Spalje' Gusatavsberg. Fanastiskt fint porslin. Stor skål 80 kr. Ren tur att ingen hittade före mig.



I bakgrunden en ölburk, eftersom jag har öl i min köttfärssås, ett knep som min sambo lärt mig. Blir toppengott! Sen resterna av en tacopaj som är så fantastiskt god att den aldrig räcker länge... =)

Så idag var vi in på min favoritloppis här på Frösön och fyndade lite igen. Vad tycks?


Orange vas, fantastiskt fin! Tekana från Rörstrand, helt underbar och två husmorskalendrar från -58 och -59 att hitta många roliga recept i.

Lill-Fralla har åter somnat i rolig sovställning och jag var tvungen att fota honom.


Här tjuvkikar han lite på mig dock...


Här tjuvkikar han inte ;) Vi har somnat djuuuuupt med lampan tänd... Myspropp...

I övrigt börjar det bli vår även här, imorse spelade jag in kvittrande fåglar som duellerade varandra med skönsång, tänkte jag skulle lista ut vilka det är imorgon. Jag råkar vara löjligt förtjust i fåglar, precis som Frans med skillnad att jag vill varken springa efter eller äta dem. =)

Gräset börjar bli grönt där snön inte ligger kvar och skatorna har fullt upp med att bygga bo.
Snart kommer Charlotta från Linköping och hälsar på och det ska bli så fantastiskt roligt att ha henne här en vecka!

Nu ska vi snart göra oss klara för kvällen, imorgon är det tvättdag och det blir till att gå upp tidigt.




Kommentarer
Postat av: malte o snoken

å vilka härliga fynd du gjort på loppisen! visst är det roligt! små skatter!!

ja fåglar o fågelsång är trevligt, när dom inte håller en vaken vill säga.

Kul med besök! Hoppas ni får mkt trevligt ihop.

Nu ska vi tassa ut så de sovande skönheterna får fortsätta snarka!

natt natt

2010-04-12 @ 08:44:01
Postat av: märit Svensson

Hej dotra mi!

Mycket fina saker du har hittat på loppis, men var napoleonbakelsen från loppis också. Du vet inget undgår en mors ögon.

Ni är så söta du och Frallan där ni ligger och sussar.

puss och kram till er från mamma och Alfons

2010-04-12 @ 19:36:31
Postat av: malte o snoken

näe de kan baske mig bygga ett eget!!

2010-04-19 @ 10:15:34
Postat av: malte o snoken

hoppas ni mår bra! vi saknar er!!

slafsing

2010-05-30 @ 17:03:58
Postat av: Becca

Ahh så mysigt, vilken liten Znoosare :D

2010-05-31 @ 11:52:14
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: malte o snoken

blä för svackor de borde banne mig förbjudas!! Matte har oxå haft en nu i vår o de är inte kul!

tröst o slafspussar

2010-06-01 @ 16:49:08
Postat av: malte o snoken

å va härligt med ett livstecken! vi fnissar förtjust åt i natt i natt är det tratt är det tratt...

slafs o kram

2010-06-15 @ 16:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0