Ljud och bild...

Alla ni ägare till vovvar, iaf hanhundar, tikar vet jag inte, vet hur det låter när hunden omsorgsfullt slickar sitt skrev och noggrant (och länge) rengör sina juveler. Om och om igen. Tänk er det ljudet samtidigt som ni mår galet illa och befarar att ni åkt på den där magsjukan som härjar... Där är jag. Jag sitter i soffan med ett glas vatten, illamående och en valp som inte har vett att sluta slicka skrev. Jag håller på att bli fullkomligt galen. Som om att jag inte mår illa nog ändå. Väntar bara på första kräkattacken.

Tills dess att detta nu sker, om det sker, förhoppningsvis är det bara övergående jätteillamående, tänkte jag bjuda på ett par bilder. Den första från den jättelånga promenad som valp och matte gjorde häromdagen när det var riktigt riktigt kallt ute, sådär minus 23 grader. Frallan accepterade ett täcke i fleece iaf. Tack och lov. Vi fick stanna och värma tassar några gånger, men när vi väl kom fram till vår destination, pappa, så bäddade vi in oss i en filt och det kändes bra igen.


Check valp i lyxförpackning. Notera den kavata gångstilen och det uppåtstående örat.

Bilden nedan är tagen från morgonpromenaden. Valp satte sig utanför djuraffären som ligger i vårt kvarter och vägrade röra sig därifrån. Han gör tassavtryck på deras trapp varje kväll och vill komma in, men idag var han hopplös. Folk som går förbi skrattar åt oss... Han vill så gärna gå in. Och det tror jag det, han får ju alltid nått gott där och en jäkla massa uppmärksamhet... Jösses...


Valp stationerad utanför djuraffären... Han skulle ha suttit där hela dagen om inte matte bestämt tagit med sig valp därifrån. Han beter sig som ett barn (eller matte) utanför en godisaffär...

Jo, en sak till, jag har hört att man ska äta vitpepparkorn om man har kräksjukan. Är det fler som kan intyga att det är bra? Hittills har jag hört det från 3 trovärdiga personer, men det vore fint om nån som haft vinterkräkan och testat pepparkorn kan intyga att det funkar. För det är sådär kul att äta hela pepparkorn..

Kommentarer
Postat av: malte o snokis matte

jo man ska tydligen svälja hela vitpepparkorn, jag skulle gjort det om jag vetat hur illa jag skulle mått så skulle ja pröva allt!!!

hahahahaha så där satt malte o snoken oxå , slafsa slafsa slafsa...till slut röt jag åt dom o sluta för ja höll på o spy jag med av ljudet lixom!

2009-02-05 @ 20:41:28
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Anna med flock

hihihi...jag kan verkligen se fransingen framför mig när han ligger med benen åt alla håll i soffan för att ta så stor plats som möjligt ;)



Jisses vad kallt ni har, Frans borde frysit rumpan av sig där han envist satt utanför affären...men skam den som ger sig eller hur var det?, han verkar vara en bestämd liten herre....



Jobbigt att du mår illa, hoppas det inte blir nån riktig kräksjuka av det, usch och fy... Kram!

2009-02-05 @ 22:46:16
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: malte o snokis matte

hej, klarade du dig el kräksade du lite? hur som helst är det skönt att det är över nu!! idag piper vi o tutar lite det är vi bra på vi vill gå ut o pussa fler rottisdamer tror vi...o så vill vi ha ett ben...eller grisöra...eller både och...o så längtar vi efter husse han kommer hem ikväll...

tjing tjong!

2009-02-06 @ 12:32:25
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Hedvig slickar också. Matti håller på att bli galen. Vi kankske måste sälja henne på Blocket om hon inte slutar. Matti är väldigt känslig för munljud. T ex hävdar han att jag smaskar när jag äter, men det är inte sant!!

2009-02-06 @ 20:19:58
URL: http://emko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0