Snöstorm och Lathund...

Igår kväll (när valp hade förstått att han fick ligga i fotände, men inte på huvudkudde) tittade jag igenom en massa foton som tagits med iPhone. Jösses... Jag skrattade så jag grät och blev sådär fånig ni vet "oj, tänk när du var sådär liten!" *snyft snyft*

Vi satt i soffan igår en stund och tittade på tv, det visade sig vara jakthundar på fågeljakt och det var mycket intressant tyckte matte. Så här tyckte valp:


Asså, det ser skitjobbigt ut att hålla på och hoppa omkring sådär i högt gräs *zZZzzZZzZzZZZZzzzz*

Ja, helt korrekt, han ligger med huvudet uppåt mot ryggstödet och tittar på hundarna på tv'n... Han tycker om att chilla den där valpen. Så här såg det ut när vi åkte bil när han var lite yngre. (Nu mera åker han bak i bilen som en stor kille...)


Åhhhh e vi framme snart matte? 10 min? Då hinner jag sova en stund till... *zzZZZZ*


Morgon? Nu? Näe du matte, det är snöstorm ute. Morgonen får vänta...

Nu måste matte rättfärdiga sin ibland lite sömniga valp och för er som inte redan vet det, visa att det finns fart i valpen oxå. Här syns han med pappas granne och deras Mellanschnauzer Lexus, som är den snyggaste schnauzer vi vet. Hans matte trimmar honom själv och vi är mycket imponerade!


Lexus är dessutom en av få vovvsingar som vill leka med Fransingen.


Ihhh matte, gör nått! Lexus är större än mig och jag är inte så kaxig längre!

Husse och matte var iväg i lördags och red islandshästar i Västeråsen, nära oviksfjällen. Det var helt underbart.
Fyra stycken var vi som red iväg på ostprovning och sen red hem igen. Tänkte att jag skulle ta och visa lite bilder därifrån senare. En av tjejerna som var med på turen tog en mängd foton som hon lovade maila över till mig, så ni får hålla ut...

Här är sötisen som såg till att jag kom fram helskinnad. En valack vid namn Skörunger. (betyder den driftige på isländska) Jag fick verkligen tillbaka längtan efter att börja pyssla med hästar igen. Jag var ju hästtjej i många år innan jag hastigt la av...


Skörunger



Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Lille Valp då så söt du är!! Ja dessa sovställningar kan ta sig på många KONSTIGA vis ibland, undrar ibland ifall dom har några som helst halskotor???

Seans? Det var genom min kompis som är lite "synsk" själv och går en kurs i detta som jag fick nys om det. Nu har jag bokat en privat "sittning" tror jag klan få ut mera av det.Men där uppe finns säkert någon...kolla runt på nätet eller fråga runt, så man inte hamnar hos en "hokus pokus" kärring;)



Vi saknar er oxå, tänk vi som ska ha Julfest på klubben på söndag.....snyft!

2008-11-24 @ 20:26:01
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Lille Valp då så söt du är!! Ja dessa sovställningar kan ta sig på många KONSTIGA vis ibland, undrar ibland ifall dom har några som helst halskotor???

Seans? Det var genom min kompis som är lite "synsk" själv och går en kurs i detta som jag fick nys om det. Nu har jag bokat en privat "sittning" tror jag klan få ut mera av det.Men där uppe finns säkert någon...kolla runt på nätet eller fråga runt, så man inte hamnar hos en "hokus pokus" kärring;)



Vi saknar er oxå, tänk vi som ska ha Julfest på klubben på söndag.....snyft!

2008-11-24 @ 20:27:29
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Oj då nu blev det dubbelt av mig:)

Postat av: Timse

Vilken skojjig kompis du hittat fransingen, hoppas du har det bra där uppe i snöyran. Voff!

2008-11-24 @ 21:53:22
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: malte o snoken

knasvalpar kan sova var som o hur som!!!

va härligt med ridturen o smaskig ostprövning!

brrr så kallt det såg ut, vi har också fått snö o vinter...ett par cm iaf med snö men idag så tittar tom solen fram! kors i taket!

vilken kul kompis du fått! klart han ska malla sig lite för han är av mellanrasen liksom...

taxpussar

2008-11-25 @ 11:09:07
Postat av: malte o snoken

Vi har jagat i småland, kalmar, husse har jaktmarker där.

såg du när vi sprang som galna runt en buske? matte skrattar mkt åt mitt griskultingsprång....taskigt!

2008-11-25 @ 11:20:45
Postat av: malte o snoken

Hoppas ni mår bra!? Är ni ute på långritt eller nåt? Vi saknar er? Hur går det med valp i sängen?

vi har bakat pepparkakor idag!

slafselismackattack

2008-11-27 @ 12:08:17
Postat av: malte o snoken

Hej, så dumt med eran dator! Men vi gillar att ni har rätt prioriteringar i livet!! (Malte o Snok blogg e så viktig!!)

Döda dumma datorer är pest! Hoppas den återupplivas till det dubbla bättre!

slifsiga pussar o slafsiga nosningar

2008-11-27 @ 20:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0