Trimmad, trånande trött...

Frans dag har minst sagt varit hektiskt. Imorse skulle matte till röntgen och hade inte fått äta under helgen och var på måttligt bra humör. Frans fick åka till pappa på morgonen för att sen skjutsas till matte vid lunch och hon lämnade av lilla prinsen hos trimtanten. Det var inte det minsta roligt att vara Frans hos trimmet... Han stirrade skräckslaget på matte när hon gick och jag kände att jag var världens värsta matte och ville bara gråta en stund. Frans har inte varit hos henne förut och hade ingen aning om vem hon eller hennes bichon frisé var för några.

Två timmar senare fick matte klartecken om att hämta franson. Matte ville gråta av lycka när hon såg honom. Jag åkte dit med en fyrvägskorsning och fick tillbaka en dvärgschnauzer! Jag trodde seriöst det var fel hund!

Frans fick åka med och göra sista timmarna på jobbet med matte. Då kom Tekkla och hälsade på. Lilla söta jack russeldamen. Yes. Det uppstod kärlek kan man säga. Hon som vanligtvis är mycket bestämd och dominant kastade sig på rygg framför Frans och viftade på svansen för denna väldoftande, välvårdade schnauzerkille.



Matte fick kämpa för att lyckas ta bilder som inte innehöll hundporr...


"Tjena bruttan, går du ofta hit?"


"Eeey kexet, ligger du här och smular?"


Snygg nyklippt Frans poserar villigt


Nyklippt från sidan


Avslutningsvis en kompisbild



Kommentarer
Postat av: malte o snokas

å fabian va snygg han blev riktigt stilig! värsta schnauzer posar killen!!

va goa dom e han o tekla, å jag vill vara där o kika o pussa!!

jaså var det dina höfter som skulle röntgas?! ja fatta som att det var fransens höfter... eller har jag missuppfattat igen? hur som hoppas vi att det gick bra!

slafspuss o knaskramar

2010-01-11 @ 21:30:18
Postat av: malte o snokas

men aj då , att det var dina höfter, rackarns. hoppas det går bra! var rädd om dig! va kul med hundar på jobbet, det gör allt mkt roligare!! På mitt jobb fanns en basset o alla älskade den trots att den hårade, dregla o stal dina smörgåsar...

2010-01-11 @ 21:51:38
Postat av: Jenny och Qing

VAd fiin han blev och sååå söt med sina strumpor på=)

2010-03-04 @ 13:56:59
URL: http://qingsperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0