Siamesiska tvillingar?

Idag var vi i Bydalen. Fyra personer, 2 bilar (ingen av oss har lyckats skaffa takräcke eller takbox...) isvindar och glatt humör.

Jag har för små snowboardskor. Nu är det officiellt. Fy helvete vad ont jag hade i mina tår. Nu måste jag köpa nya. Omedelbums!

Obligatorisk fika i värmstugan i Bydalen såg bland annat ut såhär:


Den obligatoriska gul/blå termosen! Den har varit med i ALLA år... hehehehe


De obligatoriska siamestvillingbilderna som jag o Veronica alltid envisas med att ta. (läs: jag)

Ahh den där (ovan) var dock inte lika siamestvillinglik som de brukar bli, vi brukar se ut som att vi sitter ihop i huvudet ;)


Såhär!


Eller så här! Hmm ahh fingret pekar på vilket håll jag ska rikta kameran för att jag också komma med på bilden. Jag lyckas oftast hamna utanför... Tok.


Vi var i Hovde en sväng oxå, och den nya jackan invigdes.

Jag gav oxå i ett svagt ögonblick löftet att jag skall hyra skidor i vinter och testa även det. Jag har inte åkt en gång sen jag började åka snowboard när jag var sådär 13 år... Mina föräldrar lärde mig åka skidor när jag var tre år, sen åkte jag tills jag började med bräda. Det blir en spännande upplevelse, tekniken gällande skidor har tydligen utvecklats en del. Veronica är i samma sits, så vi ska hyra skidor tillsammans. Såklart! Sist vi åkte skidor var när skidorna såg ut såhär:


japp, de var en hel familj idag som åkte på den här typen av skidor; respekt! De såg ut som plockade direkt ur ett fotoalbum från år 1986. (Även om jag misstänker att de här skidorna var ännu äldre...). Jag fick efter att vi sett dessa snällt lova att inte reta Veronica för hennes bräda och bindningar (som till och med är något äldre än min bräda) efter att vi noterat dessa åkdon. Hennes bräda framstod som årsmodell nyast i jämförelse med ovan. (Sen gick Veras bindning sönder idag oxå, så hon måste hur som helst uppdatera sig. Plast håller sig tydligen inte mjukt i alla evigheters evigheter... ;) )

Sen åkte vi hem. Fantastiskt roligt vad GPS:en säger ibland:


Vad säger ni om den positionen? Isvägarna är tydligen inte utritade på kartan... Dessutom tror jag att våra kartor är från samma år som skidorna på bild ovan. Nog dags att ta och uppdatera dem...


Mysigt med isväg!

Trots kalla vindar var dagen till belåtenhet. Min kropp skriker dock nu och undrar hur i helvete jag kunde vara så ofattbart dum att bege mig ut i backarna. Men that's life! Det var klart värt det! Ett par nya snowboardskor och ett par nya varmare handskar så kommer det bli en lätt match att åka nästa gång! Yeeey!







Kommentarer
Postat av: Carin

EEyy! Verkar som ni haft en härlig dag trots lite trist väder! :D Diggar termosen! :) Siamestvillingkort är för övrigt dom bästa, hehe! ;) Och jackan är fortfarande orange - men snygg! :P Ha en fortsatt skön söndag! Nu ska jag pyssla lite! OiIEE! KraaAM!

2011-01-16 @ 11:48:15
URL: http://sprallokort.blogspot.com
Postat av: SusyQ

Ja vill oxå va me när det är dax att (på ytterst ringrostiga ben) hyra skidor!!!!!

Va väl på artonhundrakallt sist det begav sig, ungefär....Dax helt enkelt!

2011-01-17 @ 22:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0