Att sova...

Nu ska ni få höra vad som hände mig i går kväll. Det är liksom nästan otäckt på nått vis. Minns inte sist det hände.

Gick och la mig i sängen som vanligt och helt plötsligt blev allt svart. Sen kommer jag inte ihåg nått mer förrän jag slog upp ögonen i morse. Var tog natten vägen liksom? Inget ligga o tänka och fundera och klura på saker. Ingen ångest över att jag borde sova. Ingenting sånt. Det enda jag minns från natten var drömmen om att jag klippte av mig håret samt att jag skulle åka tåg med Hanna och vi var uppklädda som om vi skulle på världens viktigaste möte, vilket vi nog skulle. Jag tror det kallas för att sova. Riktigt skönt måste jag erkänna att det var. Sova en hel natt, vilken jäkla lyx!

Andra sover/vilar gärna och mycket och det här kollaget fick nu en given plats i dagens blogg:





När han var valp somnade han ofta som en pälsmössa runt huvudet på närmast sovande person. Hyfsat varmt kan jag lova. Mitt i sommaren... Vad valpen gjorde i sängen? Jo det ska jag berätta... När en sån här...:



...gråter efter sin mamma första nätterna i nya familjen, då är det inte så lätt för en nybliven matte att säga nej. Jag försökte sova på golvet med honom. Men det slutade med att han somnade i min famn i sängen. Då var han såhär nöjd:



Sen blev han kvar i sängen. Och jag tycker det är fantastiskt mysigt även om man får bädda rent åtminstone en gång i veckan, fler på våren och hösten när det är skitigt ute... Men det hade jag gjort oavsett om jag hade vovve eller inte, så det kvittar. Han kommer ofta och kryper upp till mig när jag är vaken och inte kan sova och det är fantastiskt mysigt.


Kommentarer
Postat av: Badskan

Kan det vara så att du helt enkelt va så pass utmattad av en onsdagsfik med mig att du blocksomnade?

Jag tror det. Mer av mig och du sover som klubbad varje natt ;)



Herregud va sötfrallan va liiiiiten.... plutt

2010-12-30 @ 10:16:59
URL: http://badskans.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaaaa så gör vi Veronica! Det var den bästa idéen på länge!

2010-12-30 @ 10:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0