Vante och brist på konstådra

Vilken helg... visningar halva lördagen, hittade en lägenhet som kändes så rätt då. Sen kom vi hem och började fundera och vara praktiska och jag måste inse att det finns en annan lägenhet som på flera vis passar oss bättre. Även om den andra lägenheten hade mer "själ". Åhh...

I övrigt har vi tävlat om husses vante:


Vem hinner ta den först?

Sen har vissa av oss bäddat upp sängen när husse och matte inte var i närheten:


Den skyldige återfanns nära brottsplatsen...

Vi har promenerat i det vackra höstvädret och åter försökt fota fjällen med mobilkamera. Lönlöst...


Fjällen ser ju så små ut! Irriterande"

Matte har försökt att återuppta sin konstnärliga ådra. Min halvsyster är konstnär och helt fantastisk, min halvbror  duktig tecknare oxå och min pappa som är den gemensamma faktorn för oss har givetvis likaså den konstnärliga genen. Tyvärr verkar jag inte varit där då de delade ut den. Var var jag??? Väntade på lite mer "ordning-och-reda-gener" troligen... blä...

Hur som helst har jag börjat att måla igen och hade innan start lovat mig själv att vara modig och fota och lägga ut bild på det blivande konstverket som förhoppningsvis skall färdigställas inom en hyfsat nära framtid. De två tavlorna innan fick åka med sophämtningen efter några nervösa sammanbrott från min sida...

Nåja... jag hade lovat mig själv; här kommer den, håll i hatten!


Kan det bli nått?

Nu ska jag fundera på lägenheter lite mer och sen göra mig redo att sova. Det är också något jag har försökt att göra senaste tiden. Ja, sova på nätterna. Brukar ju inte vara min grej riktigt, alltså inte för att det är min grej att sova på dagen heller men... Nu har jag iaf bestämt mig för att jag SKA sova om nätterna som normala människor...



Kommentarer
Postat av: Mamma

Duktigt Sara! Visst finns det talang i min tös. Du borde ha mycket talang eftersom din mormor var duktig att måla och morfar på karekatyrer (heter det så?). Så gener från två håll. Sätt igång så blir du proffs. Tavlan är jättefin. Puss och kram mamma

2009-10-12 @ 08:51:59
Postat av: malte o snoki

hej hej, matte har jobbat på galleri i sthlm o me massa konstnärer o säger att talangen finns visst där!! syns att det är ett självporträtt du har fångat ditt öga!

fransen är söt som vanligt!

en älgäppelhög eller åtel som det visst heter är en hög med äpplen som man lägger ut för att älgarna ska komma o mumsa o bli vana o trygga vid platsen o vilja komma tillbaka så jägarna kan hoppa fram o mörda de stackarna...så vi får god älgstek på bordet! (hemskt men sant, matte äter o blundar)

2009-10-12 @ 17:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0