Fjäll!

Nu har jag bevis på att fjällvärlden ligger nära! Och att det snart är dags att ta fram skidorna! Äntligen!
Den övre bilden är Oviksfjällen med bland annat Drommen till vänster (har jag fel så bråka på mig) och den nedre är på vackra Åreskutan.



Tackar min far för dn fina bilderna som vi tog idag på promenadstråket!

Frans passade på att rulla i bajs och lera på promenaden oxå så vi idkar spaverksamhet här hemma idag. Så går det när man gör spontana lerbad, då blir det varma duschar, rosenschampo och mysiga handdukar sen...




Kommentarer
Postat av: Anna med flock

vackra bilder!! Tim hälsar att Fransingen är duktig som är så bra på lerinpackningar...



Tänk vad roligt att du fick en träff på mn blogg ang ryckdämpat koppel, tror nämligen bara jag nämt det vid ett tillfälle där ;) Jag har iallafall ett ryckdämpat koppel från Baggen på 2 meter http://www.baggen.se/ryckdamp2m.htm Är alltså ditsydd en resår medanför handtaget på kopplet på det jag har. Jag har mest använt mitt när jag tränar sök då 30 kg ivrig Ina eller 45kg Tim i full rulle på väg ut i skogen inte är helt lätt att hålla utan att slå sig sönder och samman.... Jag tycker kopplen är bra, det har varit slitstarkt och jag har även använt mitt ihop med midjärbälte med elastisk del, praktiskt om man ska jogga eller så fast spännena på bältet har en tendens att slå en på låren om hunden inte "ligger på" framför. Jag vet inte om just baggen har koppel även till mindre hundar men det kanske finns andra som har?



Hoppas ni har det finfint annars och inte fryser alla fingrar och tår av er i kylan...



Kramis!

2009-10-15 @ 07:24:36
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: malte o snoks me matte

hehehe man kanske skulle komma o hälsa på o rulla sig i bajs (räcker det med lera kanske?)o få lite spa hos er, lät ju fantastiskt härligt!

otroligt vackra bilder! tänk att få ha den utsikten varje dag, bli inte hemmablind!

flopsy ont wolf, dvs malte o snoken är alltid tillsammans o ligger alltid o gosar med varandra på nåt sätt, de är så skitrara med varandra. Men de kan va småsura på varann oxå men det går snabbt över. Ibland ligger de på olika ställen o luftar sig men så söker de upp varandra igen. De är ju vana sen mammas mage att hänga o klänga på varandra, de var ju elva syskon!! Deras mamma o mormor var superkeliga så vi brukar säga att de ahr kel o gos i blodet! Där hann man knappt innanför dörren innan de hoppa upp i knät o skulle pussas o så är mina paddor oxå!

pussa på fransingen från oss

2009-10-15 @ 09:06:01
Postat av: malte o snokas

hej frasvåfflan me matte, har ni hittat nån fin lgh?

i helgen ska matte stå på en loppis me en kompis o vi tror hon kommer komma hem med mer än hon säljer...

slafspussar

2009-10-16 @ 11:13:10
Postat av: malte o snokas me matte

hussar borde ha på plytet för vad dom mosar i sina hundar som resulterar i såna läskiga fisar!!

slafs

2009-10-17 @ 20:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0