Bli pappasmatte och pappashusse?

Jag har fått ett mail. Ett tips om en kvinna som vill ha schnauzervalpar i höst/vinter och letar en passande pappa till hennes tik, så kontaktades vi. Min lilla sneöra har blivit föreslagen att bli förälder! Det gör att jag kan komma att bli pappasmatte! (som i farmor). Min inte så rastypiska lille gullbäbis! Men vi får se, kanske kan va nått? Värt att tänka på iaf! Frallan tackar troligen inte nej iaf =)


Blivande pappa?

Här har vi haft en lugn lördag, husse är lite tussig. Jag har just bäddat rent med vita satin-lakan ala hotellmodell, urlyxiga. Frans var inte sen upp i sängen för att bädda om så att det blev rätt. Underbart...

Tidigare tog vi en fantastisk höstpromenad i äkta västanvind från fjällen med kyla och löv klistrade i ansiktet.

Har jag berättat att Frans gärna går passgång när det erbjuds tillfälle? Precis som vilken kamel som helst...


Lillen är rätt söt när han vill. Här vill han ha mattes vante.

Här har han snott mattes vante. Ganska bra ibland, då kan han inte skälla på saker som är konstiga. Som damer med rullatorer, ovanliga barnvagnar, skägg, mörka huvudbonader, glasögon... ja ni fattar... Halta är inte så bra heller, kan vara farligt...


Frans tyst med vante i truten. Matte nöjd, men kall om ena handen. Typiskt.

Nu är det vidare lördagkväll här med familjen!




Kommentarer
Postat av: malte o snokas me matte

uuuuuu så söt han e fralllur!! klart man vill ha en sån gopropp till puppepappa!!

tips! köp ett par extra vantar!!! matte kan ju inte gå runt o frysa om handen hela vintern ju!!!

slafspussar

2009-10-04 @ 10:09:06
Postat av: malte o snoken

grattis frans på namnsdagen! tutelituuut (fanfar)!!!

2009-10-04 @ 19:23:10
Postat av: malte o snokis

inte fasen fick vi kanelbulle heller... håller med att köttbullensdag hade varit godare!! pussar på fransen svansen

2009-10-04 @ 21:16:12
Postat av: malte o snokis

28 november har malte namnsdag... men snoken stackarn har ingen!! så han får fira samma dag! inte på menlösa barnsdag eller vad det heter den dan verkar inte kul!

2009-10-04 @ 21:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0