Long time no see!

Här har det varit mycket jobb, hund och nu oxå vår!

Tänkte jag skulle bjuda på en bild från när vi hjälpte till att städa gården. Frans hjälpte givetvis till. Han kom på hur man gräver och hjälpte till att rensa ogräs.



Behöver jag berätta att han snällt fick bada när han kom in?

Sen har han haft lite trassel med tassarna på vårkanten. Han busade mycket på skaren och kom hem med torra trampdynor och låg och bet på tassarna. Husse och matte fann råd! Smörjde in tassissarna med ringblomssalva och sen på med strumpor. Först lånade han mattes ankelstrumpor om nätterna och genast blev det bättre med tassarna. Nu har det börjat bitats igen så matte köpte egna strumpor åt snuttisen.


Bäbisstrumpor 0-3 månader ;)


Det är nog inte så dumt med strumpor trots allt. Frallan verkar tycka att det är ganska skönt faktiskt. Struttar runt som vanligt.

Han fyller 1 år den 23 maj oxå, matte har lovat att hon ska försöka sluta att kalla honom för valp och bäbis då. Vi får se hur det går...

Imorgon är det husvisning! Weeei! Har hittat ett hus en bit utanför stan med tillhörande ängar och skog. Matte är mycket intresserad. Får se om det håller i sig efter i morgon oxå.

=)

Kommentarer
Postat av: malte o snokas

hej söta ni!

ni når matte på [email protected] där kan vi mailas telnr osv, ni får hemskt gärna komma det vore jättekul!!!!

slafspussar

2009-05-09 @ 20:04:12
Postat av: malte o snokas

va spännande det lät med husvisning! var det nåt o ha?

vi tycker frallan är förtjusande i sina strumpor!!

2009-05-10 @ 08:06:54
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Men jösse det var inte igår man läste ngt här!! Frallan i sockor...skulle ALDRIG funka på mina utan att dom skulle bita av sig dom medesamma!!



Hus? Oj oj oj när blir det fest? ;)

Massor av kramar1

2009-05-10 @ 23:34:58
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Mamma

Äntligen!!!!!!

Vad jag har väntat på att få se min fralla på bloggen! Ja, han är så söt så söt min lilla fralla som snart blir 1 år och då kommer mormor upp och gratulerar med en liten present.

Jag längtar efter er alla.



Kramar till er från mamma. Alf skickar kramar till er alla

2009-05-11 @ 15:04:24
Postat av: Anna med flock

Jisses, han har ju blivit stora killen Frans! Otroligt söt var han i sockorna.



Hoppas huset föll er i smaken.

2009-05-13 @ 15:15:34
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0