En helt vanlig dag sen matte började jobba...

Frallan är hos morfar om dagarna nu sen matte börjat jobba... Han har mycket att göra:


Man måste rasta gammelhunden... (okej, han är bara fem år, men jag är valp...)

(Sen måste man tydligen bita av Theos koppel oxå (mattes anmärkning)


Sen måste man försöka sova lite, men samtidigt vakta sina tillhörigheter. Matte envisas med att jag ska ha en korg, men för mig räcker det med dynan... Sen måste jag ju hålla tassen på korgen iaf så att ingen stjäl den medan man tar det lite chill...

Sen måste man av tradition bita av sitt eget koppel när ingen ser. Familjen är inne på sitt nionde koppel nu sen valp anlände till familjen. "nytt koppel" är numera inräknat i familjens veckobudget och nedskrivet på inköpslistorna...

Skitvalp.

Dagens citat: "Det ser nära ut på bra håll"



Kommentarer
Postat av: Gazton

Oj! 9 koppel =).... jag har inte tuggat sönder något. Happy brukar hålla i mitt koppel, men så är ju jag 2 år äldre än henne också. Hon lär väl se till gam gubben =/

2009-03-08 @ 22:33:01
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Anna med flock

Första bilden var ju helt underbar! Jo koppel kan gå åt, Tim har pajjat 2 koppel och tre halsband men inte pga tugg utan pga ystra hoppeliskutt när han var unghund....ooops....



Hoppas allt går bra med jobbet!

2009-03-08 @ 23:43:34
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: malte o snokis me matte

å va stor valpen har blivit! får ligga utanför korgen tom! hoppas allt bra med er!

kramar

2009-03-10 @ 17:39:04
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Jag har nog haft turen att aldrig ha hundar som biter av koppel! Dom har faktiskt aldrig bitit sönder ngt speciellt... ( kom nu ihåg att jag är jäkligt glömsk;) )

Meeen så stooor "valp" blivit! Jösses han är ju stora karlen nu ju!

Gillar citatet fniss....

Postat av: malte o snokis me matte

malte har dragit av tre koppel... snoken inget.

bra citat där, får man citera det?

slafspussar till er som jobbar hårt o så

2009-03-15 @ 17:37:23
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokis me matte

matte har nu broderat ditt citat på en tavla...

hoppas matte mår bra o jobbet lunkar på. valps matte brukar ju gnälla om bilder o idag ligger det faktiskt en bild ute på vår matte för vi har trimmat oss alla tre idag! matte var på en annan salong än oss men annars skillde det inte så mkt sa matte...

2009-03-26 @ 12:12:39
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

Glad-Påsk till Frans med matte o Husse önskar jag!

Jösses vad sött att Frans kan ut och gå med en annan hund!

Och så vuxen Frans ser ut nu. Saknar en liten Frans på kurs....

KRAM Kicki (er förra instruktör från Linköping)

2009-04-09 @ 13:41:55
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: malte o snoki

hoppas matte trivs på jobbet!! vi saaaaaknar er!!!

när vi ser fransingen nästa gång är han ingen vappe längre!!!

2009-04-14 @ 18:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0