Vad är humor?


Idag undrar jag lite över humor. Vad är humor egentligen? Härom dagen när Frans och jag gick morgonpromenad stannade vi till vid några vägarbetare och Frans ville hälsa. Sen kom han på att de var stora och läskiga och skulle inte hälsa mer. Så vi gick vidare. Sen kom vi tillbaka samma väg och de var kvar plus ytterligare vägarbetare i kulörta jackor. Frans blev Frans-knäpp och bjöd in dem till lek och sprang sen och gömde sig bakom mig. Så kommer en gigantisk grävskopa bakom oss. Jag insåg ganska kvickt att vi behövde flytta oss eftersom vi stod precis där grävskopan skulle stå. Då fick Frans tokpanik och vääääägrade röra sig framåt mot de läskiga männen som han tidigare lekt med och ryckte till och sprang i motsatt riktigt rakt mot grävskopan (som då stannat och väntade på att vi skulle fli oss ur vägen). Frans ryckte till i kopplet, matte hade sneakers på fötterna istället för rejäla skor med dubbar. Isen under mattes fötter gjorde sig tydlig och matte föll. Matte föll och tappade Frans, som fick en chock av mattes plötsliga liggande på vägen och tvärstannade (tack och lov). Gubbarna bredvid garvade och kommenterade att jag borde ha bättre skor... *morr* som om jag inte uppmärksammat det själv vid det tillfället?? Men inte nog med det. Matte hade dessutom ramlat med armbågen på lortpåsen som hon stiligt hade hållit i handen i väntan på en soptunna. Hon tackar gudarna för att den höll! Blev bara ett härligt märke av en armbåge i den... Ja, ni kan nog själva föreställa er... Mannen i grävskopan skrattade friskt. Matte skämdes, fick tag i Frallan, fick gå en stor krok förbi alla eftersom han vägrade gå någon annanstans. Jösses... Slog mig inte så hårt iaf. Mest förnedringen som retade mig. Sen när jag berättade för vänner så skrattade de gott och jag börjar undra, det där kanske var typiskt humor?

I övrigt ska matte operera idag. Frans kompisar and, får och marsvinet Trynet har tappat kroppsdelar. Ja om sanningen ska fram har Frallan bitit hela skalpen av fåret så att det trillat ut en massa vitt ludd som han låg och smaskade på igår. Skit-valp. And har fått amputera ett ben och Trynet lika så. Valp snuttar sönder alla sina leksaker och matte äger ingen symaskin utan för snällt sy för hand... *morr*






Kommentarer
Postat av: malte o snoki

å å å stackars sara är en liten kräfta o frallan är en tvilling...malte o snoken är oxar o det märks...hihi

om jag var gardinkrokar skulle jag ligga i en påse på ett jättebra ställe i en liten låda lagd i en större låda...kanske tom på vinden...

nu har jag lekt kontor o är äntligen klar o det är skönt...puh..

2009-01-29 @ 15:36:45
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki

men hallå vi glömde läsa inlägget!

ho ho ho visst är det typiskt att såna praktvurpor alltid kräver publik!

knasvalp då som stelnar o gör tvärtemot grejer!!

vår matte får oxå leka nalledoktor o syr ihop hundar, nallar o änder, fasaner på löpande band...för hand så klart....vem får in en fet nallbjörn under symaskinsnålen liksom?

2009-01-29 @ 15:40:43
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Ha ha jag hade nog fått mig ett räjelt skratt jag med!! hi hi hi....ser dig framför mig ooops....

Tur att påsen höll:)



Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0