Schnauzerskoj och pudelbus!

Liten pudel busar ofta mycket med stor fralla!



Vi var ute igår och busade på en stor gräsplan jag och Evelin tillsammans med bäbishundarna.
Inte så dumt!


Svårt att säga vad som är pudel och vad som är schnauzer...


Hundexplosion... Matte, stjärnfotografen...

Sen såg vi flyttfåglar som även fralla tittade så sött efter


snygg plogformation!

Matte har färgat håret! Hon har varit så gott som blond hela sommaren, skickar med ett par före och efter bilder!
 

Före


Efter

Rätt nöjd faktiskt, höst nu och då är blond inte lika roligt längre.

Så det senaste på hundfronten, en tik i kvarteret löper. Jag vaknade i morse av att Frans sitter i köket, mitt framför diskmaskinen och ylar. Inte gnäller eller skäller utan ylar som en varg. Jag som sovit dåligt under natten som vanligt hoppades en stund att det var en dålig dröm. Givetvis var så icke fallet eftersom jag sällan sover. Frans ylade efter sin tjej. Han slutade inte heller om man ropade efter honom... Inte förrän jag gick upp och gav honom mat och sådär så han fick annat att tänka på slutade han. Så fick han snällt åka till pappa och stanna där över dagen. Inte en chans att jag lämnar en ylande kärlekskrank-frans hemma i lägenheten ensam. Stackars grannarna...

Nu började det precis igen, ylandet. Ska snacka lite blommor och bin med valpen nu, det verkar som att han blivit stora killen och att det är dags för det nu...

Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

MEN HALÅÅÅÅÅ!! Så kul att du är tillbaka vid tangenterna, men naturligtvis inte kul att du är arb.lös igen!Trodde att det var en fast tjänst du fått :( Ser att Frallan fått många nya kompisar, så skojjigt! Du blev skitsnygg i det mörka håret ( ja ännu snyggare en du redan var:) )Här är allt som "vanligt" ja förutom att jag fått diagnosen MS men det kanske jag redan har berättat`?? Ska börja med sprutor nu i höst, bläää! Annars är det som vanligt med hunderiet och livet förövrigt.

Massor av kramar till er alla!!

2009-08-25 @ 21:19:57
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: malte o snoki

å va matten är vacker!!

2009-08-26 @ 19:05:07
Postat av: Anonym

Du är så fin när du är ljus,men är jätte snygg i ditt mörka hår. Men har du gått ner i vikt under sommaren??

Puss och kram mamma

2009-08-26 @ 21:00:30
Postat av: P

Grymt vacker som alltid, mi bella :)

2009-09-04 @ 15:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0