Herr dvärgmustasch är snart vuxen!

Schnauzern är en tysk ras och för er som inte visste det betyder det tyska ordet "schnauz" mustasch på svenska. Hysteriskt roligt. Numera ropar vi på Herr Dvärgmustasch här hemma. Att jag inte listat ut det tidigare?

Oj oj oj, vet ni vad jag upptäckte igår kväll? Lille Frans håller på att bli vuxen! Han har tappat båda framtänderna i överkäken! Jag minns hur det var att tappa mjölktänderna, nu kan han inte vissla den lille busen. Var tvungen att läsa på lite om mjölktandslossningen igår så att det inte var nått onormalt att han tappade dessa tänder, men det verkar vara helt i sin ordning. Tydligen är det vanligast att de tappar de övre framtänderna först. Gullplutten. Ni kan ju tänka er hur söt han är utan sina mittersta framtänder... hahahaha Fotot nedan lyckades jag mirakulöst ta under en bus-session.


Liten skrutt utan framtänder. =)


Ihhh jag är ett farligt monster! Ihhh utan framtänder... Ihhh

Sen såg jag honom nästan lyfta på benet ute här omdagen, men det visade sig att han bara fastnat med tassen mot staketet... Husse säger dock att han varit med om det flera gånger nu och att det nog är ett tecken på att Frans håller på att bli man.


Herr Dvärgmustasch busar under soffan...

För övrigt är husse lite sur på Frasse eftersom den lille valpen bestämde sig för att tillbringa morgontimmarna ovanpå husses huvud tvättandes sitt skrev. *asg* Valpen älskar att sova på kudden och han älskar att slicka sitt skrev... Lyxlirare.


Egentligen borde han kanske heta Herr Dvärg med Mustasch, för den är inte dvärgväxt den mustaschen. Har man inga framtänder får man bita på mattes fingrar. Matte retas för att Frasse inte kan vissla... Inte för att han kunde det innan heller, men i alla fall...

Så vad tycker ni om det nya utseendet på min blogg?

Kommentarer
Postat av: malte o snoki

vi tycker lille mustaschmannen är förtjusande med sin lilla glugg! vi umgås med en "dvschnzr" pojke som heter viggo o vi kallar honom för "den lille mustaschpojken"... fast vi har ju oxå två biffiga mustascher!! Mustascher är grejen!!

2008-09-07 @ 16:13:32
Postat av: Anna med Tim

Lilla sötnos utan framtänder....inte lätt och bli stor. Förresten, tycker bloggen blev fin.

2008-09-07 @ 21:18:45
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Emma

Snyggt! Cerise titel och ruta; 10/10. Tassar: 10/10. Fast jag hade nog valt en annan färg än ljusrosa som bakgrund. Kanske ngn gul? Eller ljus turkos? Svart på gult lär ju annars ge bäst läsbarhet. :)

Ang iPhone fodral hittade jag mitt på macoteket. Men även inLife har, och vill man beställa på nätet finns ju applestore.se.

Blir kul att ses i helgen! För ni kommer väl??



2008-09-07 @ 22:06:58
URL: http://emko.blogg.se/
Postat av: Primo och Acke

Fina tassar, är det "mustach Frasse" som sprungit över skärmen? Kan tycka bakgrundsfärgen är lite intetsägande.....aj aj får jag en fläskläpp av Frasse nu;)

Syns i morgon...var det väl valpis kursis...?

2008-09-08 @ 16:13:21
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: VerÅnken

Ville bara säga att du kan konsten att få mig att le när allt annat bara är svintrisst!



Pissgul går verkligen bort :o)

Inte för att min svart-gråa är just nå bättra :o)

2008-09-08 @ 21:28:23
URL: http://badskans.blogg.se/
Postat av: Emma

Kanske lite mer åt citrongul-hållet då?

Fast jag tyckte denna var rätt bra...

2008-09-08 @ 21:54:24
URL: http://emko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0