Sådan matte sådan hund...

Jorå, idag har vi klippt oss, både Fransesvansen och matte. Matte blev less på sina urblekta sommarslingor med utväxt och bestämde sig hastigt och lustigt för att nu när det är höst är rött det enda rätta. Yes, rött fick det bli. Hittade en underbar liten salong som jag aldrig sett tidigare (låg i närheten av oss, mkt lämpligt). Travade in där och möttes av en mycket trevlig dam med vissa språksvårigheter gällande svenska. Vi lyckades dock komma fram till att hon hade en tid ledig och att hon hade mycket förmånliga priser så jag slog till. Vi enades också om att rött var en bra färg. Det var väldigt mycket skratt oss emellan då vissa språkförbistringar var ett faktum. Det är sällan jag skrattat så mycket hos en frisör och ändå varit så otroligt nöjd efteråt. Hehe... Hon visste precis vad jag skulle passa i. Åhh vilken underbar kvinna! Ibland tjänar man så mycket på att släppa sina "jag går dit jag alltid går" och ta en chansning. Men visst funderade jag ett tag när jag insåg att jag höll på att färga håret illrött... Hehe... Nåja, skickar med lite bilder. Dock är frisyren något skadad av en cykeltur samt en lång lång promenad med valp. Ha det i åtanke... ;)

 
Det är lite synd att kameran inte riktigt visar hur rött det egentligen är... Hehe...

Hur som helst är jag nöjd. Det är huvudsaken ;) (inbillar jag mig)

Frans har också klippt sig. Eller rättare sagt, matte fick lite ångest när hon såg alla välklippta schnauzrar som springer omkring här i kvarteren. Det var inte alls så lätt att trimma en dvärgschnauzervalp som familjens förre gamla Norwichterrier... Det var liksom två helt skilda saker...

Nåja, Frans skötte sig hyggligt och jag fick åtminstone chans att kamma ur en del ull och klippa till bus-öronen lite. Vad säger ni? Kolla glansen!




Nej, jag stryper inte valpen även om det ser ut så... Jag håller lite lätt bara för att ha en chans till ett foto...


Nej, helt rätt, benen och tassarna fick jag inte röra. Visste inte heller riktigt hur jag skulle göra med dem. Det blir nog till att gå till ett hundtrim i alla fall...

Till sist en ljuvlig bild på pappas lilla underverk som vägrar förstå att han är fyra år gammal. En leksak är på tok för lite är hans motto...


Pumi poserar med "kossan" "pellefant" samt "bollenmedringen" på samma gång...

Japp han kan namnen på sina leksaker och hämtar alltid rätt sak. Han är inte dum han inte... =) Söt, men bortskämd hehe.



Kommentarer
Postat av: malte o snoken

matte blev jättefin!! vad är väl en välfriserad schnauzer jmfrt med frans-valping!!! han är liksom en ras o klass för sig! puss!

2008-09-24 @ 21:41:46
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Snyggt tjejjen! Är det slingor gjorda oxå? eller är det gamla slingor som fått färg? Valpis är söt som alltid och pappsen vovve är ju bedårande han med! Var tvungen att kolla flera gånger för att se att det faktiskt var en "riktig" hund på bild;)

Kramis!

2008-09-24 @ 23:50:15
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: Fia

Fin hår färg och en sån söt liten vovve =)

2008-09-24 @ 23:52:24
URL: http://sofsan.blogg.se/
Postat av: malte o snoken

matte e dum...hon va så betagen av frans mattes frisyr att det liksom undgick henne att fransingen minsann blivit uppfiffad oxå! förlåt! Frans blev naturligtvis jättesöt men det är så svårt o bedömma när man bara ser två st små stjärnögon som glittrar varje gång man tittar på honom...pälsen kommer liksom i andra hand. Men våran matte är imponerad för hon skulle aldrig orka trimma oss med allt vårat sträva lurv säger hon, dessutom så ylar vi visst o bär oss åt...vadå sång under arbetet har väl ingen dött av?!

2008-09-25 @ 10:11:18
Postat av: Henrik

2008-09-25 @ 12:36:25
Postat av: Henrik

hmm, blev ju ingenting det där...försöker igen..



Fin matte, fin frasse...!



Härliga bilder på frasse nu med... =)

2008-09-25 @ 12:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0