Tro inte på allt som är sant...

Idag är en regnig dag. Vi hade planerat att gå med vovven till djuraffären och införskaffa en sele till valpen eftersom han redan håller på att lära sig att bli en riktig draghund. Vår Dvärgschnauzer ska inte bli nån Sibirian Husky så vi tänkte försöka få honom att dra lite mindre redan nu... I och för sig... flyttar vi till fjällen kanske jag skulle kunna tolka efter honom på skidor... Fast näe... Hur som helst så regnar det ute och eftersom vår bil fortfarande bor på verkstaden så blev det ingen sele idag. Det är lååångt till närmsta djuraffär... Typiskt.

En riktig vinterhund är min fars hund. Pumin Theo. En riktig guldklimp, en riktig buse, fyra år nu, men tror i sann pumi-anda att han fortfarande är sex månader...


Theo och matte i vinterkostym hemma i Östersund.


En pumi älskar att busa och göra konster. Matte älskar att åka längdskidor på isen.


En pumi gillar uppmärksamhet och vill helst vara med jämt och alltid. En pumi är ofta full med snö på vintern.


Jag ska inte skylla allt barnsligt på vovvarna. Matte är ganska busig också. Var bara tvungen att slänga in en bild på mig och Nina, 9 år, som åker karusell i Köpenhamn. För att visa att matte är lika barnslig som alla andra. =)

Nåväl, vår lille valp ligger och surar idag. Ingenting är roligt när det regnar. Dessutom har matte liniment på nacken så han kan inte ligga och kramas med henne heller. Han är sur. Så här roligt är det att gå ut. Eller ska jag säga; "att sitta ute" eftersom valp vägrar ta ett steg utomhus så länge han vet att vi inte är på väg in igen...


Trots hans fina regntäcke är livet uselt... =)


Frans verkligen avskyr regn. Han är ingen Lassie precis som skulle göra allt för sin matte ÄVEN om det regnade...

Matte fick massage igår. Familjen insåg att för att matte skulle bli dräglig igen och gå att prata med normalt så behövdes en insats av något slags smärtlindrande. Vissa av er känner redan till att matte har en whiplash-skada som gör sig påmind lite nu och då. Nu var tydligen en bra tidpunkt. Försöker att klara mig så gott jag kan utan en massa piller och det har gått bra nått år nu, så bra det kan vara liksom. Har haft skadan sen jag var 17 år så jag är ganska van. Hur som helst, igår fick jag massage. Tjejen som gav mig den var inte helt nöjd över att jag gått omkring så pass många dagar med den värken. Tydligen var min nacke inte så pigg och hon kunde förstå var jag fått värken ifrån om man säger så... Typiskt. Fick lite dåligt samvete över att jag inte tar hand om mig själv som jag ska. Hur som helst , efter 60 minuters massage fick jag låna med mig en flaska liniment och fick en ny tid nästa vecka. Jag har lovat mig själv att ta mig iväg och träna lite och pyssla med pilates och vara duktig hela veckan. Mhm... Det är inte så lätt som det låter när man känner sig stel som ett postkontor och har huvudvärk som påminner om migrän.


Förövrigt ska man inte tro på allt en 9-åring säger. Hehe... Bilden visar en aning skepsism från min sida, men visst är vi söta? Jag och barn ni vet ;) *mouuhaha* Jag skötte mig jättebra, lilla Nina avgudar mig. =) *mouuuhahaha*

Vill tacka min sambo och Frans husse  (ja samma person...) så mycket för hjälpen med att göra bloggen fin oxå. Även om han tyckte att färgerna som matte valde var lite grälla... Hehe.







Kommentarer
Postat av: Sambon

åh vilken fin blogg du har fixat! Det är spännande att läsa vad "Fransen" har för sig om dagarna när jag är på jobbet :) puss!

2008-09-06 @ 22:10:28
Postat av: malte o snok o matte

halledosingen så fin man var i sin regnkostym! vi hatar oxå regn....det är det mest onödiga som uppfunnits o vi tror att det r matte som sätter på det så vi tittar extra surt på henne när det regnar...

bilden på dig o den lilla tjejen var så fin! känsla!

2008-09-07 @ 16:15:27
Postat av: ditt onda alterego

Du håller på att infiltrera vanliga världen..... vart kan det här sluta....?

2008-09-07 @ 17:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0