Matte och hennes alla fantastiska idéer...

Lille Frans fick en ny leksak igår. Ni andra mattar vet hur det här, matte skulle BARA köpa torrfoder. Så råkade hon titta förbi leksakshyllorna på djuraffären. Världens bästa ägare till affären också, en trevlig herre i sina bästa år. En sån där liten mysig djuraffär ni vet. Bortförklaringar, bortförklaringar... Nåväl. Det är ju bra att aktivera den lille valpens hjärna oxå ibland har vi hört. (Ja jo, matte kan vid nått tillfälle ha sagt att valp nog inte har någon hjärna... hehe men jo det har han.) Så jag köpte en rolig boll med hål i. En boll man stoppar godis i som sen trillar ut nån gång då och då. Den var mycket uppskattad. Oj oj...  Nu skramlar det... även om bollen är tom så låter den mot trägolven... Högt! Lillen bara älskar den så det är det absolut värt. Kanske världens roligaste belöning när man gjort nått bra och matte stoppar godis i bollen.

Matte kom på den bra idén att dela med sig av Frans och hans nya boll. Så här lätt var det att fota honom:


Halv valp, halv boll, halv and. Kul.



En valp med en boll är sällan en stillastående kombination...


Åh, bollen är i alla fall stilla!


Nu börjar det likna nått. =) Ja, valp gillar and, den är ofta med som moraliskt stöd. Våra golv lutar en aning så rätt som det är anfaller bollen och då är det skönt att ha and i närheten.


Mot bollen!


Försöker överlista bollen... (tillsammans med and... såklart...)

Matte kom hem från djuraffären med en boll, en tuggring, en förstahjälpenväska, en massa broschyrer OCH torrfoder... hehe. Ganska bra med tanke på mitt uppdrag. Jag fick ju faktiskt med mig hundmaten oxå... Kunde lika gärna glömt den mitt bland alla roliga leksaker. Förstahjälpenväskan fick vi som tack för att vi köpte hundfodret, så egentligen var jag en duktig matte som inte köpte så mycket extra saker. =) Tycker jag iaf... hehe...



 

Kommentarer
Postat av: malte o snoken me matte

vårat parkettgolv skulle ha tolv års garanti glöm det när man har två taxar med fart i...

vi har varit busiga o länkat till dig hoppas det e ok! puss på fransingen!

2008-09-04 @ 20:18:11
Postat av: malte o sur-snok

Sur-Snok ställer upp då han själv avskyr o klippa "klossorna" det går åt ett paket "smackos" när vi gör "tassikyr"...usch!

2008-09-04 @ 20:43:59
Postat av: Timse

Oj vilken kul boll du har fått frans, med godis och allt! Bra med extrastöd av herr and också, då är ni ju två som kan kämpa med bollen. Nosgos!

2008-09-04 @ 23:06:16
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Primo och Acke

Aha ni har varit på hund och kattparadiset förstår jag!! En sådan boll hade jag, Primo....matte tog bort den....den "lät" för mycket sa hon;) förstår inte vad hon menar??? Sen skyllde hon på att jag endå inte har ngn hjärna att aktivera! Altså det är fördjä... vilket förtal! Jag är ju hur jäkla smart som helst!! Ska nog leta fram den där bollen i natt;)

Tjing tjong vattenballong!

2008-09-04 @ 23:14:14
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0