Matte, valpens bästa vän?

Vilken dag, den började med att husse försov sig och hela morgonen blev konstig. Sen ringde jag min far på förmiddagen som jag brukar göra. Ni vet  "hejje, hur e läget?" och man väntar sig ett "jorå, busat med hunden, gått ut med hunden, ätit frukost och busat med hunden" Imorse fick jag inte det svaret. Hörde direkt att det var något med pappa. Vi står varandra  väldigt nära min far och jag. Han berättar lite försiktigt att han åkte ambulans till sjukhuset igår och att de först trodde att han hade en stroke eller likande. Då fick jag en smula stroke. Tack och lov visade det sig att det inte var nått fel på varken hjärtat eller huvudet eller något annat läskigt. All yrsel och illamående trodde läkaren kom från såkallad "kristallsjuka" nått med öronen och balanssinnet som kan ge knäppa symptom. Tur... Fy f*n vad nervös jag var där ett tag. Nu mår han dock bättre. Jag var nära att stoppa valp i cykelkorgen och cykla till Östersund eftersom alla tåg och flyg gick såna helvetes tider. Nåja... Nu är han bättre i alla fall. Vi får se om jag åker imorgon.

Han är precis lika envis som jag min far, eller vänta, det är nog jag som är lik honom... Men i alla fall! De ville att han skulle stanna över natten för observation, men icke... inte min far inte, han skulle hem och gå ut med hunden. Haha... Ibland blir man så trött som dotter. Så insåg jag att jag gjorde exakt samma sak för ett par år sen... vägrade stanna på sjukhuset... *wops*

Sen råkade pappa missa att berätta om ambulansfärd och alltihop eftersom han trodde att jag skulle stoppa valp i cykelkorgen och cykla till norrland... *morr*


Jag försökte ta några foton på mig och valp ifall jag skulle behöva vara utan honom några dagar. Så här gick det... *suck*


Varken matte eller valp kunde sitta stilla tillräckligt länge. Ja jo, valp biter i mattes finger.


Matte ville pussas, valp ville inte. Inte på foto iaf...


Nej, valp har inte grodgener i sig även om det kan tyckas så på hans utstående ögon på detta fotot... Haha... ja, jösses...


Ja... så här bra blev det till slut. Valp biter i mattes näsa... Kärleksförklaring nog... Haha sjukt roligt foto.

Hör ni inte av mig under helgen så vet ni att jag är hos min käre fader i Östersund. Förhoppningsvis blir han dock så pass mycket bättre att det inte behövs. Jag menar vi flyttar ju ändå upp dit snart. =)








Kommentarer
Postat av: VerÅnken

Hoppas pappa mår bättre - tråkit å höra att han inte mår så bra...jag gillar inte det!

Skulle vara roligare om du kom hit utan den anledningen..



puss å hälsa pappa att han ska må bättre så det inte blir ninjafajt! ;o)

2008-09-18 @ 19:32:56
URL: http://badskans.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Men oj stackars pappa! Jo du dom där kristallerna i örat är otäcka! Hade sådant för ca 15 år sedan och trodde oxå jag fått hjärnblödning el ngt! Kunde inte gå utan bara trillade omkull och kräktes som en gris ( kräks dom ofta måntro? )Det tog ganska många dagar innan jag blev ok.

Baconen gör sig just nu VÄLDIGT påminda så husse fick bråttom ut med djur;)

Pussa på lille busfröt!

2008-09-18 @ 22:50:20
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: Anna med Tim

Men fy så tråkigt att din pappa mått dåligt, hoppas han snart är kry igen. Frans får pussa lite extra på matte nu så att hon inte blir så orolig.

2008-09-19 @ 00:30:20
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: malte o snoken me matte

hej, förstår om du blir orolig, va trist! hoppas det var lilla örat bara o att han kanske kan få hjälp med det.

vi tycker bilderna på dig o Frans är förtjusande. Förtjusande Frans, det passar ihop så bra. Bäst är när han biter dig i näsan! Här vill inte matte pussas idag av helt andra anledningar....det hittades nåt snaskigt åp vägen idag som matte ej hann förhindra att det åts upp... o det har kommit upp i omgångar här hemma om man säger...

Hoppas ni får en trevlig cykeltur till Norrland eller hur ni nu tar er dit! Puss på Fransingen!

2008-09-19 @ 10:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0