Liten Frans bär ofta stor pinne...

Frans och jag har ofta lite olika prioritet på vad som är viktigt på en promenad. Matte hävdar att kiss och bajs är viktigt och att man sen kan busa, leka och träna lite också såklart. Frans anser att bära pinnar är ett heltidsjobb och att det tyvärr inte finns utrymme för någon annan aktivitet samtidigt. Möjligen att ett löv kan klämma sig in på det fullspäckade pinn-schemat. Ja, det händer att jag och valp har lite olika åsikter.


Valp med den allra finaste pinnen...


Valp har lärt sig hur han ska bära för att pinnen inte ska fastna i staketet hela tiden...


Har man väl fått upp farten är det lätt som en plätt!


Kan du skynda dig matte? Jag och pinnen har inte hela dagen på oss?

I morse hade matte bestämt sig. Hon skulle klippa valps klor. Efter att ha rådgjort med instruktören på valpkursen och insett att jag skulle kunna hålla på i åratal och dalta med honom utan att få en enda klo klippt så bestämde matte sig. Slutdaltat. Vovve på plats i soffan, mot en kudde (som en annan prins) och ett gäng hundkex som muta och så började det. Och tro det eller ej, valp fann sig i det. Helt chockad var jag. Han har sprattlat och gråtit och tjutit och larvat sig varje gång hittills (förutom första då han sov...), men nu efter första klon bara tittade han menande på mig "ge mig bara mer kex". Så han fick mer kex och matte fick klo nummer två. Sen nummer tre och ett till kex... Han satt helt still och viftade till och med lite på sin lilla valpsvans när kexen kom farande. Jag kände att det var dumt att sluta när det gick så ofantligt bra så jag klippte färdigt framtassarnas klor utan ett pip från Frasse. Hyfsat stolt matte! Så sen blev det kexfest och leka med bollen-fest. Himla bra den där matte ibland tyckte Frans.

Här om dagen köpte matte, husse och valp ett nytt koppel åt valp eftersom han ätit upp sitt gamla. Matte blev ensam kvar i butiken när husse gick och kissade valp och matte kunde inte låta bli...

Husse var nära att svimma när han insåg vad matte inte kunde låta bli att köpa...


Säg hej till "fåret". Ja det är korrekt, han är ungefär frans halva storlek och ja, den låter som en anka.

Frans älskar fåret. Den är så mjuk och go och han tar ut alla sina aggressioner mot matte på fåret. Men efteråt är det skönt att kunna sova sked med fåret.


Frans och fåret sover middag...

Det ser lite ut som ett dagis hemma hos oss. Leksaker överallt. Matte städar undan och lägger dem i valps låda. Valp klättrar ner i lådan (som står tillgängligt för valp) och ställer sig i lådan och plockar ut alla saker, en efter en. Varför nöja sig med en liksom?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror att du undermedvetet skaffade fåret som ett Hedvig-surrogat. Det är vad jag tror.

2008-09-17 @ 19:52:18
URL: http://emko.blogg.se/
Postat av: malte o snoken me matte

oj här var det reportage minsann! (känner mig lite skyldig hrm...man får rensa svamp länge....)

Frans du är en sån bra pinn-bärare! Å va matte var gullig som gav dig ett får!

Kloklippningen går till som hos oss, fast vi är två...en klipper o den andra matar oupphörligen med korv, smackos, frolic eller vad som finns hemma o så länge "you keep it coming" så går det bra...

pussar till en söt Fransing!

2008-09-17 @ 21:31:43
Postat av: Primo och Acke

Åhhh ett sådant Får fick jag ( Primo) när jag kom hem som valp av grannen! Det älskade jag och vårdade ömt. Men nu i somras glömde jag kvar det i Stockholm, som jag grät!!

SNos gos!

2008-09-17 @ 21:47:30
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: Anna med Tim

Ett sånt får har Tim också haft...eller jag han har men det är mest en liten trasa kvar av det nu, mycket uppskattat!

2008-09-17 @ 23:13:21
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Kicki

Åh va bra att Frans fann sig med att bli kloklippt.

Duktiga ni var som grejade detta lilla gissel, som egentligen inte behöver vara krångligt. Well done!

Tycker Frans passar bra i får!

ha det bra /Kicki

2008-09-18 @ 07:09:17
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: malte o snoken

malte är oxå en pinn-kille glömde vi säga, jag går gärna o bär runt på en pinne i munnen sen vill jag gärna flisa ner den som en bäver o äta upp resterna men då brukar matte ha väldigt mkt invändningar...trist matte va!

2008-09-18 @ 10:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0