Valpen som himlar med ögonen...

Japp, det är sant. Igår satt han i mitt knä och vi kramades lite sådär som han tycker om. Så satt Tina och Simon mittemot och då jag blåste Fransen lite lätt och kärleksfullt på huvudet så att de små ögonbrynen fladdrade (ja, en schnauzer ska ha stora ögonbryn som syns ovanifrån... hehe) så började mina kamrater på andra sidan bordet attack-skratta. Bara sådär. Jag fattade INGENTING och tänkte att vad gjorde vi nu/sa de nu som var så roligt? Det visade sig att Frans istället för att vända på huvudet och titta efter vem som blåste vad på hans huvud så himlade han med ögonen och visade halva vitögat för åskådarna vilket tydligen bara såg för lustigt ut. I och för sig, när jag tänker efter har jag aldrig sett honom göra nått sånt heller... Lite sur är jag över att jag inte fick se underverket.

Nu kan Frasse förövrigt "tummetott" och nästan "lilla vickevire". För er som inte fattar så håller matte upp ena handen och spretar med fingrarna och säger exempelvis "tummetott" och valpen tar då sin lilla valpnos och puffar till tummen och inget annat finger. Det ni! Ibland är han lite ivrig och råkar bita i mattes tumme, men vad gör väl det? Tummetott som tummetott liksom. =)

Även tricket "platt fisk" går framåt. Det går ut på att vid kommandot "platt fisk" så slänger sig valp på rygg med alla tassarna i vädret. Sötisen. Husse brukar träna på det. Går hyfsat måste jag säga. Ganska ofta blir det rätt. Inga lätta saker han lär sig Fransen.

Fick en kommentar igår om att Frans nya marsvin liknar "Trynet 1" så jag tog en närmre bild på denne för att visa att det här inte borde vara Trynet 1. Dock har vi döpt honom efter Trynet 1, Till Trynet 3, misstänkte att ni kanske har en Trynet 2 hemma idag? Dessutom var det lite lurigt på bilden i förra inlägget att lista ut vad som var ett marsvin och vad som var en valp...


Trynet 3.

Hungrig är han igen efter att vi börjat avmaskningen, nej inte Trynet utan Frans. Han säger nått om att han äter för tolv? Inte roligt tycker matte som försöker undvika mask-skämt.

Husse hotar med att klippa av sig håret om jag lämnar in valp på trimning och det blir förfärligt. *suck* de håller ihop grabbarna. Kul... Bara för att man vill att valpen ska va lite snygg bland de andra valparna på valpkursen. På tisdag blir sista gången för honom där liksom... Hemska tanke... Usch och fy...





Kommentarer
Postat av: malte o snoki me matte

hu inte kul o äta för tolv...blä!

ni verkar ha mkt marsvin alt nåt internt skämt som vi ej hajjar..

vi tycker raka valpen på huvudet o se om husse gör likadant!!

2008-10-17 @ 13:11:02
Postat av: ida i katrina

tack för bilden, har noggrant studerat och nu konstaterat...det måste vara en nära släkting till trynet 1. Så frågan är om trynet 3 kanske har mer rätt att heta trynet 2 än den vi har fortfarande kvar i liv?

2008-10-17 @ 17:30:47
Postat av: malte o snoken

ska ni ha nåt gott snacks ikväll? vi lutar åt grisöra!

2008-10-17 @ 18:45:00
Postat av: Timse

åh frans kan inte du lära mig himla med ögonen? skulle vara bra att kunna ta till när matte här hemma blir allt för gosig och fjantig och ska kramas och pussas hela dagen lång.

2008-10-17 @ 22:43:00
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Primo och Acke

Ha ha vi vill se husse rakad på skallen!!

Du kommer säkert bli skit snygg Frans!

Vilka roliga trix matte lär dig! Matte undrar ifall hon får se dom på tisdag?



Kramis!

2008-10-17 @ 23:03:51
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: malte o snoken

hej fransingen, fick du nåt gott snacks igår? vi fick en and (tror vi) av husse...

2008-10-18 @ 11:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0