Märkliga drömmar...

Jag drömmer väldigt mycket om jag väl sover. Ni som känner mig väl känner till mina sömnproblem som troligen kom tillsammans med min whiplash-skada. En typisk natt utan någon sovhjälp (piller, piller och lite piller) ser ut ungefär såhär:

Klockan : Sara Status
23.00 vaken
00.00 vaken
01.00 fortfarande vaken, börjar ledsna
02.00 slumrar en stund
02.30 somnar
03.00 vaknar med en knäpp dröm
03.15 somnar om
03.45 vaknar av en konstig dröm
04.00 somnar om
05.00 sover
06.00 vaknar av att sambon stiger upp (kommer ihåg senaste konstiga drömmen)
07.00 slumrar
08.00 går upp

Drömmar kan ju vara konstiga på olika sätt. Jag har gått från att bara drömma sjuka mardrömmar till att drömma mer roliga saker emellanåt. De sjuka drömmarna är otäcka på riktigt. Mycket blod, död, skilsmässor och jakt av hemska personer som vill utplåna mig eller mina kära.

Det finns en kategori mellan de hemska och de roliga och det är när jag drömmer om Frida. Min Frida som jag förlorade för två år sedan nu i leukemi. Hon var min själsfrände, den syster jag aldrig haft. Hon är ofta med i mina drömmar. Oftast frisk, men jag återupplever i drömmen även när jag först fick beskedet att hon hade cancer. Hur sorgen skär i kroppen känner man även när man sover. Jag drömmer att hon tar min hand och säger att det ska ordna sig. Men det kommer aldrig ordna sig. Jag har visserligen slutat vara arg. Jag var arg eftersom hon lovade mig att hon aldrig skulle lämna mig. Det här ämnet kan jag skriva hur mycket som helst om. Det fascinerar mig att jag inte längre skriver "hon är" eller "hon har" utan att jag nu två år senare på något vis har accepterat och gått vidare. Dock är jag skitsur över att hon aldrig fick träffa min sambo och tillika fästman. Hon skulle gillat honom.

Nu till de roliga drömmarna! Jag drömmer sjukt roliga drömmar ibland och jag känner att jag måste omnämna några bara för att de är så roliga. Ibland åker jag på läger i mina drömmar. Jag vet aldrig riktigt varför, men jag sitter där på någon buss och så och ska på läger.

Vid ett av mina lägerbesök upptäckte jag till min förskräckelse att jag skulle dela rum med tolv galet snygga grabbar som alla var gay! Det var konstig dröm nummer 1. Tror det kan ha nått att göra med att jag är sambo, ni vet, se men inte röra ;)
Det var en rolig men hemsk dröm, ingen tittade ens åt mitt håll! Hemska tanke...

Rolig dröm nummer två är när jag var på besök i en stad som precis såg ut som San Fransisco (nej jag har inte varit där, men jag visste i drömmen att det skulle se ut så) En jäääääääääättelång backe som jag hade kämpat mig upp för. Där uppe träffar jag två grabbar som påstår att jag kommit fel, vilket jag oxå har gjort, men inte tänker erkänna. Så när jag lyckats lura dem att berätta var city ligger dit jag ska så, hör och häpna, hoppar jag ombord på en illrosa vattenkanna (!), modell trädgårdsvattenkanna och åker ut för backen och vinkar adjö åt grabbarna. Sen funderade jag en stund på hur jag bromsade min vattenkanna och kom på att jag nog enklast skulle göra det med fötterna. Hahahaha sjukt roligt. Vattenkanna... var får man allt i från?

Dröm nummer tre minns jag inte jättemycket av märkligt nog. Jag brukar komma ihåg. Jag vaknade dock med ett ryck och säger rakt ut "den jagar mig!!!" vilken då? Palsternackan!! Det är en gigantisk palsternacka som jagar mig!! *suck* jag trodde inte ens jag visste hur en palsternacka ser ut...

Jag var bara tvungen att dela med mig av mina drömmar, såväl otäcka, sorgsna som roliga.

God kväll,

Eder Sara






Kommentarer
Postat av: malte o snoken me matte

hej söta, vad du varit med om! visste inte om det här med din nacke vad jobbigt. Att inte kunna sova är ett helvete. Drömmar är kul...ibland. Jag älskar att gotta ner mig i drömmar, egna o andras. Har tom gått kurser i drömanalys samt är gammal konsthistoriker vilket gör att symboler o analyser ligger mig varmt om hjärtat, skrattar gott åt din rosa vattenkanna! Hoppas du kan ta en lur under dan med liten Fransing på magen!

kram o taxgos till dig

2008-10-10 @ 09:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0