Konstigheter och lyckorus...

Jag vaknade klockan 04.00 av att Frans hade ont i magen och var orolig. Sen var jag vaken med honom tills husse gick upp och gick upp jag också. Husse upptäckte felet hos valp. Mask i magen. Yep, matte slapp tack och lov se den iaf... Det räckte med husses detaljrika beskrivning av det krälande krypet... Matte lät lille skrutten sova i hennes knä hela morgonen tills apoteket öppnade och störtade då iväg och köpte avmaskningsmedel (efter att först ha ringt veterinären och varit hyfsat orolig över valps hälsa). Han fick piller och har piggnat till nu. Tack och lov, nu slänger han omkring fåret och den nya leksaken "marsvinet" som förr. Det är otäckt när valp inte mår bra. Då mår matte inte heller bra.

Nu till roligare saker. Ni skulle se vår trädgård. Valp är helt lyrisk över att vara ute. (När det inte regnar förstås...)


Kolla lövmattan!! På vissa ställen är gräset helt dolt under centimetertjockt lövlager.


Valp lycklig trots mask i magen...

Tänkte att jag skulle ta en bild på det snygga marsvinet som Frans fått, men det gick halvbra. Frans släpper helst inte taget om det utan skakar och kastar det konstant...


Ni ser ryggen på det iaf ;) Frans tuggar helst på leksakens fyra tassar och två öron samtidigt... På nått vis...

Kommentarer
Postat av: malte o snoken

å vilken tur att ni såg masken så att lille Frans kunde få piller! Va skönt att han e så pigg så han kan busa runtmi lövhögarna. Coolt marsvin.

själva har vi haft tröjprovning...inte lika snygg som din Frans men matte gör så gott hon kan liksom...

2008-10-16 @ 15:03:38
Postat av: ida i katrina

hmm, det ser misstänksamt likt vårt mycket döda marsvin Trynet 1....kom den i en gammal skolåda?? :)

2008-10-16 @ 21:34:25
Postat av: Frans matte

ida i katrina: Hehehe skolåda? funderar Näe... han kom i en Ikea-kasse? Hade han fyra svarta tassar och två svarta öron? Eller vänta... ett öra och tre ben ser jag nu... Ringer det nån klocka? Trynet 2 kanske? ;) R.I.P Trynet 1. =(

2008-10-16 @ 22:37:16
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Men hua inte är det Trynet inte!! Fyyyy så makabra ni är;) Mask imagen...lille kraken då! Det har aldrig mina haft faktiskt...bläää tur är väl det för jag hade nog kräkts! Vaddå inga bra förebilder för Frans?? Alldeles otroligt bra ju;) hi hi...



Tråkigt med magkatarren som blev av detoxen...men inte för smaklökarna;)

Kramis!

2008-10-16 @ 23:13:30
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0